Την Παρασκευή 22/06/07 πληροφορηθήκαμε ότι στο Μοσχάτο έγιναν τα εγκαίνεια ενός Αραβοϊσλαμικού Πολιτιστικού Κέντρου, που διαθέτει κι έναν αξιοπρεπή χώρο λατρείας για τους Μουσουλμάνους.
Την Τρίτη 26/06/07 σε πρωινή εκπομπή των κ.κ. Οικονομέα και Καμπουράκη στο "MEGA" συζητήθηκε μεταξύ των άλλων θεμάτων και η ίδρυση του μουσουλμανικού χώρου λατρείας και του πολιτιστικού κέντρου στο Μοσχάτο. Οι δημοσιογράφοι είχαν καλέσει κι έναν Ορθόδοξο κληρικό, που συχνά πυκνά εμφανίζεται σε τηλεοπτικές εκπομπές, τον πρεσβύτερο και ψυχίατρο κ. Στυλιανό Καρπαθίου. Όσες φορές παρακολούθησα στην τηλεόραση τον κ. Καρπαθίου τα συναισθήματά μου πάντοτε ήταν ανάμεικτα. Κυμαίνονταν σε μία κλίμακα μεταξύ θλίψης και οργής. Θλίψης, γιατί ένας κληρικός της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με περισσήν αμετροέπεια εκδηλώνει έναν φανατισμό έναντι διαφορετικών απόψεων, που όση καλή διάθεση κι αν είσαι διατεθειμένος να δείξεις τούτο είναι αδύνατο. Θλίψης, γιατί ένας Ορθόδοξος κληρικός που συνάμα είναι και γιατρός, επιδεικνύει με φοβερό πάθος, μίσος κατά ανθρώπων με διαφορετική ¨πίστη¨ από τη δική του ή με διαφορετικές απόψεις από τις δικές του. Θλίψη, γιατί ένας Ορθόδοξος κληρικός έχει μεταλλαχτεί σε πύρινο κήρυκα του εθνοφυλετισμού, όπως από το 1872 η Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία έχει αποκηρύξει ως αίρεση τον ρατσισμό (Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως). Οργή, διότι ο συγκεκριμένος κληρικός, καλυπτόμενος πίσω από το ¨σχήμα¨του, με αμέτρητη προπέτεια και υπεροψία προβάλλει ποικίλες γνώμες, απόλυτα ιδιωτικές, που μόνο έρεισμα βρίσκουν στην άγνοια και στην προκατάληψή του.
Στην τηλεοπτική εκπομπή της 26/06/07 έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί, ότι η ίδρυση ενός ισλαμικού πολιτιστικού κέντρου στην Αθήνα εγκυμονεί κινδύνους να αποτελέσει τροφείο τρομοκρατών και για τούτο δεν θα έπρεπε να επιτραπεί η λειτουργία του. Σαν παρένθεση επιτρέψτε μου να σημειώσω, ότι όταν ο αγώνας των Παλαιστινίων περνούσε τη φάση της ¨μεγάλης απελπισίας¨ κατά του Ισραήλ και της Δύσης, η πιο ακραία "τρομοκρατική" οργάνωση είχε επικεφαλής έναν Ορθόδοξο Χριστιανό γιατρό, τον Georges Habbas. Όσον αφορά τη λειτουργία μουσουλμανικών τεμένων επικαλέσθηκε τη λέξη ¨αμοιβαιότητα¨, εννοώντας ότι για να λειτουργούν τεμένη στην Ελλάδα, τούτο θα είναι επιτρεπτό υπό την προϋπόθεση ότι σε μουσουλμανικές χώρες θα μπορούν ελεύθερα να λειτουργούν ορθόδοξες εκκλησίες.... Για να υποστηρίξει με αρνητικά παραδείγματα την άποψή του ανέφερε δύο: Τη διακοπή λειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης στην Τουρκία και το ότι στην Ιερουσαλήμ οι Μουσουλμάνοι έχουν τέμενος στο Όρος των Ελαιών εις ανάμνηση της Αναλήψεως του Χριστού, γεγονός που δεν επέτρεψε να ανεγερθεί πριν λίγα χρόνια μεγάλος ορθόδοξος ναός στην ίδια τοποθεσία.
Δυστυχώς για τον κ. Καρπαθίου η αλήθεια δεν είναι αυτή που νομίζει και την διατυμπανίζει διασπείροντας ψευδείς πληροφορίες σε όσους τον ακούν.
Κατ' αρχάς τα πρεσβυγενή πατριαρχεία της Ανατολής (Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων), εδώ και αιώνες υπάρχουν και ανθούν σε μουσουλμανικό περιβάλλον. Οι Μουσουλμάνοι ποτέ δεν εμπόδισαν τις χριστιανικές εκκλησίες, όλων των ομολογιών, και ιδίως τις ανατολικές εκκλησίες (Ορθόδοξη, Αρμενική, Κοπτική, Ασσυριακή κ.λπ.) να υπάρχουν και να λειτουργούν. Όσες φορές εμφανίστηκαν εμπόδια ή κρατικές παρεμβάσεις μεροληπτικές σε βάρος των εκκλησιών, αυτά δεν προήλθαν από Μουσουλμάνους αλλά από εθνικιστικούς πολιτικούς παράγοντες*. Το ζήτημα της Χάλκης είναι πρόβλημα κυρίως πολιτικό και αφορά μια χώρα με αυστηρά ¨κοσμικό καθεστώς¨, που ελάχιστα ενθαρρύνει την απρόσκοπτη έκφραση της μουσουλμανικής πίστης, μολονότι η πλειοψηφία του πληθυσμού της είναι Μουσουλμάνοι. Το ζήτημα της απαγόρευσης ανέγερσης μεγάλου ορθόδοξου ναού εις μνήμη της Αναλήψεως στο Όρος των Ελαιών έχει σχέση με τη νομοθεσία που εφαρμόζει το Κράτος του Ισραήλ ως προς τα προσκυνήματα των τριών αβραμιαίων θρησκειών (Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός και Ισλάμ) στην επικράτειά του. Ο νόμος που εφαρμόζεται είναι οθωμανικός και αποβλέπει στην περιφρούρηση της θρησκευτικής ειρήνης μεταξύ Ιουδαίων, Χριστιανών και Μουσουλμάνων. Προβλέπει μάλιστα το εξής καθεστώς. Εφόσον σε συγκεκριμένο τόπο υπάρχει ιερό κτίσμα εις ανάμνηση ενός γεγονότος, που ανεγέρθηκε με πρωτοβουλία μιας θρησκευτικής κοινότητας, απαγορεύεται σε άλλη θρησκευτική κοινότητα που τιμά εξίσου το ίδιο γεγονός να ανεγείρει νέο ιερό κτίσμα. Στο Όρος των Ελαιών, στην τοποθεσία όπου κατά την παράδοση αναλήφθηκε ο Χριστός, υπάρχει ένα αιωνόβιο μικρό τζαμί, σε ανάμνηση της Αναλήψεως του Χριστού, όπου ο προσκυνητής ή ο επισκέπτης μπορεί να δει σε πέτρα ανάγλυφο ίχνος ανθρώπινου πέλματος, που είναι ίχνος από το πέλμα του Ιησού πριν αναληφθεί. Πριν από λίγα χρόνια, επί πατριαρχείας Διοδώρου, σε παρακείμενο προς το τζαμί οικόπεδο, που το Πατριαρχείο θεωρεί ιδιοκτησία του και όπου υπήρχε ένα διόροφο σπίτι κτισμένο πριν μερικές δεκαετίες, δόθηκε εντολή σε έναν Αγιοταφίτη ιερομόναχο, τον Ιωακείμ Στρογγυλό, να ανεγείρει μεγάλο ναό της Αναλήψεως, χωρίς να υπάρχει σχετική έγγραφη άδεια από τις αρμόδιες αρχές, παρά μόνο πατριαρχικές διαβεβαιώσεις ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα με τις οικοδομικές εργασίες. Όταν ο σκελετός από μπετόν του υπό ανέγερση ναού έφθασε σε ορισμένο ύψος επενέβησαν οι ισραηλινές αρχές και κατεδάφισαν τον σκελετό. Ο π. Ιωακείμ είχε προφτάσει κι έκανε μια υπόγεια εκκλησία, η οποία υπάρχει και λειτουργεί απρόσκοπτα ως ναός της Αναλήψεως. Ο τρόπος που εφαρμόζουν οι ισραηλινές αρχές τον οθωμανικό νόμο περί προσκυνημάτων, στοχεύει στο να αποφεύγονται οι έριδες μεταξύ των διαφόρων θρησκευτικών κοινοτήτων στο Ισραήλ και όχι στο να περιορισθεί μεροληπτικά η ελευθερία της λατρείας με την ανέγερση τόπων λατρείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πόλη Συχέμ ή Ναμπλούς, στα κατεχόμενα από το Ισραήλ παλαιστινιακά εδάφη υπάρχουν οι περίφημοι τάφοι των Πατριαρχών (Αβραάμ, Ισαάκ κ.λπ.), που είναι ιερά πρόσωπα και για τις τρεις βιβλικές θρησκείες. Οι τάφοι αυτοί βρίσκονται σ' ένα μουσουλμανικό τέμενος, μέσα στο οποίο ευλαβούνται τα ιερά πρόσωπα του βιβλικού μονθεϊσμού Εβραίοι, Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι. Οι Εβραίοι Ισραηλινοί ουδέποτε διανοήθηκαν, μετά τον πόλεμο των Έξι Ημερών, να μεταφέρουν τους τάφους σε άλλο χώρο ή να μετατρέψουν το τέμενος σε ιουδαϊκό αποκλειστικά προσκύνημα....
Όσον αφορά την επίκληση εκ μέρους του κ. Καρπαθίου της ¨αρχής της αμοιβαιότητας¨ για ίδρυση χώρων ετερόθρησκης λατρείας, θα θέλαμε να επισημάνουμε, ότι αυτή η αρχή εφαρμόζεται σε διακρατικές συνθήκες και σε καμιά περίπτωση ο σεβασμός της ελευθερίας της θρησκευτικής πίστης και λατρείας, ως θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, δεν εξαρτάται από τέτοιου είδους ρήτρες. Αλλά θα ήταν σκόπιμο να προσθέσουμε και τα εξής. Σε όλες τις μουσουλμανικές χώρες υπάρχουν χριστιανικές εκκλησίες που λειτουργούν απρόσκοπτα. Στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης φυλάσσεται έγγραφη διακήρυξη, με την υπογραφή του προφήτη Μοχάμεντ, που προστατεύει τα δικαιώματα των Χριστιανών σε χώρες όπου επικρατεί το Ισλάμ, ενώ μέσα στον περίβολο της ίδιας μονής υπάρχει τζαμί και μιναρές, όπου συνάζονται και λατρεύουν το Θεό κατά τη συνείδησή τους οι Μουσουλμάνοι νομάδες που ζουν τριγύρω από τη μονή. Στην Τεχεράνη από πολλά χρόνια υπάρχει ελληνορθόδοξη εκκλησία, στην οποία μάλιστα είχε διακονήσει ως εφημέριος ο μακαριστός Οικουμενικός Πατριάρχης Δημήτριος. Στη Βαγδάτη υπάρχει έδρα Ορθόδοξου Μητροπολίτη του Πατριαρχείου Αντιοχείας, ο οποίος μάλιστα είναι ελληνικής καταγωγής....
Όταν εμφανίζονται στα μέσα μαζικής επικοινωνίας Ορθόδοξοι κληρικοί ή λαϊκοί, που αβασάνιστα αναμασούν τους μύθους και τις φαντασιώσεις του κ. Μπους, συμβάλλοντας στη διασπορά μιας αβάσιμης ισλαμοφοβίας, θα τολμούσα να πω ότι η προπαγάνδα τους, γιατί περί αυτού πρόκειται, είναι ολωσδιόλου ξένη προς το πνεύμα του Ευαγγελίου, είναι απόλυτα αντίθετη προς το θέλημα του Χριστού και το μόνο που καταφέρνει είναι, να συντηρεί μισαλλοδοξία και προκατάληψη έναντι του ΑΛΛΟΥ!
Ο Philip Sherrard για όσους δεν τον γνωρίζουν ήταν ένας Βρετανός διανοούμενος, που συνειδητά μεταστράφηκε στην ορθόδοξη πίστη, αγαπούσε την Ελλάδα και την διάλεξε ως δεύτερη πατρίδα του, όπου άφησε την τελευταία πνοή και όπου αναπαύεται το σκήνωμά του (στη Λίμνη της Εύβοιας). Ο Sherrard έγραψε τον πρόλογο σ' ένα βιβλίο του Ananda K. Coomaraswamy με τίτλο στα ελληνικά ¨Τέχνη και Παράδοση¨και υπότιτλο ¨Οι Μεταφυσικές Αρχές της Τέχνης¨(εκδόσεις ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ, 1991). Γράφει λοιπόν τα εξής σημαντικά στον πρόλογό του ο Sherrard:
¨Ένα από τα πιο ακανθώδη ζητήματα που απασχολούν αυτούς που σήμερα πρεσβεύουν κάποια μορφή θρησκευτικής πίστης είναι αυτό της σχέσης μεταξύ της δικής τους και των άλλων θρησκειών. Το ζήτημα αυτό είναι ιδιαιτέρως οξύ για τους Χριστιανούς. Γιατί πρέπει να παραδεχθούμε -με λύπη, για να μην πούμε με ντροπή- ότι στο παρελθόν οι Χριστιανοί ήταν, από γενική άποψη, τόσο πεπεισμένοι για την μοναδικότητα και την ανωτερότητα της δικής τους θρησκείας, ώστε κάθε θρησκεία εκτός της Χριστιανικής, όπως και κάθε μη-Χριστιανική θρησκευτική εμπειρία, να την αντιμετωπίζουν με φανερή υποψία, και μάλιστα σε βαθμό που να θεωρούν την μελέτη της είτε εξαιρετικά επικίνδυνη είτε ανώφελη. Πραγματικά, η χαρακτηριστική Χριστιανική αντίληψη απέναντι στις άλλες θρησκείες ήταν ένα σύμφυρμα από αποστροφή, φόβο και επιθετικότητα, συνεπικουρούμενο από μια σχεδόν παντελή άγνοια αυτών των θρησκειών.
¨Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι, δυστυχώς, αρκετά επιρρεπείς στην εκδήλωση μιας τέτοιας αντίδρασης. Είναι δύσκολο να βρούμε έστω και ένα έργο που γράφτηκε από Ορθόδοξο θεολόγο και άπτεται του θέματος της σχέσης μεταξύ Χριστιανικής και των άλλων θρησκευτικών παραδόσεων, το οποίο να εκφράζει κάτι διαφορετικό από το χείριστο είδος άγνοιας και εχθρότητας.... Το να φτιάξουμε ένα αμάγαλμα από διαφορετικές θρησκείες, είναι ένας δρόμος που οδηγεί με βεβαιότητα στην πνευματική αυτοκαταστροφή. Όμως για έναν πιστό, το να αρνηθεί ότι είναι δυνατό να λατρέψει αληθινά τον Θεό μέσω του τυπικού μιας πίστης διαφορετικής από την δική του, και να αναθεματίζει κάθε άλλη μορφή πίστης εκτός της δικής του, είναι αποτέλεσμα πνευματικής τυφλότητας....
¨... είναι εντελώς ανόητο να προσπαθήσουμε να κρίνουμε την πνευματική αξία θρησκευτικών παραδόσεων οι οποίες διαφέρουν από την δική μας, αν πρώτα δεν έχουμε απελευθερωθεί από την εχθρότητα, την αλλαζονεία και την άγνοια που χαρακτηρίζουν τόσο συχνά τέτοιου είδους κρίσεις και που καθιστούν αδύνατη την αληθινή κατανόηση οποιουδήποτε πράγματος...¨.
Έχω τη γνώμη ότι όσα αναφέρει ο Philip Sherrard είναι αξιοσημείωτα και αληθινά. Η Αλήθεια είναι ασύνορη και ως προς την ουσία της εν πολλοίς άφατη.
Στο ιερό Κοράνιο υπάρχει μια προσευχή, που προσφέρεται ως υποθήκη στον ίδιο τον προφήτη Μοχάμεντ: "... να πεις: Κύριέ μου, αύξησέ μου τη γνώση" (Σούρα Τάχα [20]:114). Ιδίως στην εποχή μας, που ούτως ή άλλως διαφορετικοί πολιτισμοί συναντιούνται και πίστεις διαφορετικές μεταξύ τους πλησιάζουν η μία την άλλη, η προηγούμενη προσευχή έχει μεγάλη βαρύτητα και επικαιρότητα ταυτόχρονα. Αν ζητούμε από το Θεό να μας αυξάνει τη γνώση, τότε μπορούμε να ελπίζουμε πως ο λόγος "γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς" (Ιω. 8:32) μπορεί να αληθεύσει στη ζωή μας.
*Είναι αλήθεια ότι στη Σαουδική Αραβία είναι απαγορευμένη η ίδρυση χριστιανικών εκκλησιών, όπως και η δημόσια χρήση συμβόλων άλλων θρησκειών εκτός του Ισλάμ. Είναι όμως αναγκαίο να γίνει αναφορά στο γεγονός, ότι στη Σαουδική Αραβία, έχει επικρατήσει ένα ρεύμα στο Ισλάμ, οι Ουαχάμπι, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από τον υπέρμετρο φανατισμό τους, από μία αντίληψη περί "ορθοδοξίας" ιδιαίτερα περιοριστική, από την προσήλωσή τους στην τήρηση πρακτικών απόλυτα παρωχημένων, τόσο σε σχέση με την εποχή μας, όσο και με το περιεχόμενο της πίστης του Ισλάμ και από έναν άκρατο φονταμενταλισμό ως προς την προσέγγιση του κειμένου του ιερού Κορανίου και της ιερής μουσουλμανικής παράδοσης (σούννα). Το πρόβλημα είναι ότι ο Ουαχαμπιτισμός έχει γίνει η επίσημη και κυρίαρχη ιδεολογία του σαουδαραβικού κράτους αφότου η δυναστεία των Σαούντ το επέλεξε. Πολλοί Μουσουλμάνοι θεωρούν τους Ουαχάμπι ως 'αιρετικούς' ή και ως άπιστους ακόμη. Και μάλλον έχουν δίκαιο. Δεν καταπιέζονται μόνο οι Χριστιανοί στη Σαουδική Αραβία, ακόμα και αν πρόκειται για αλλοδαπούς εργαζόμενους, αλλά και οι Μουσουλμάνοι που αποδέχονται τις αρχές του Ουαχαμπισμού. Οι Ουαχαμπίτες έχουν πολλά κοινά σημεία με τους Ευαγγελικούς φονταμενταλιστές, που επηρεάζουν αξισημείωτα αρνητικά τις Η.Π.Α., ιδίως μετά την 11/09. Όταν πριν από πολλά πολλά χρόνια κατέλαβαν ουσιαστικά την εξουσία οι Ουαχαμπίτες στην άλλοτε Χετζάζ και σημερινή Σαουδική Αραβία, ήθελαν να γκρεμίσουν τα μουσουλμανικά προσκυνήματα στην ιερή πόλη Μεντίνα, μεταξύ των οποίων και ο τάφος του προφήτη Μοχάμεντ!
Η πλήρως αλλοιωμένη πίστη και ιδεολογία που εμπνέει τους Ουαχαμπίτες, είναι η ίδια που εμπνέει τους φανατικούς, που καπηλεύονται χωρίς αιδώ το Ισλάμ κι έχουν παραμορφώσει την έννοια της τζιχάντ. Οι Ουαχαμπίτες δυστυχώς είναι οι μέντορες του Μπιν Λάντεν, των Ταλιμπάν και όλων των σκοταδιστικών και πράγματι επικίνδυνων ολοκληρωτικών κινημάτων, που έχουν εμφανισθεί στο μοσουλμανικό κόσμο, έχοντας παραμορφώσει την πίστη και το ιερό Κοράνιο.
3 comments:
Επειδή είδα φωτογραφία του ..Καρπαθίου, που λέγεται ότι είναι ψυχίατρος και θεωρεί αρρώστια την ομοφυλοφυλία, τον παρακαλώ πολύ να ανοίξει το παγκοσμίως αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM-IV (βλ. παρακάτω) και να μας πει σε ποιά σελίδα η ομοφυλοφυλία χαρακτηρίζεται ως αρρώστια ή διαταραχή. Αυτό που θα διαβάσει... δεν θα του αρέσει.
..............
Εκτός αν έχει ο ίδιος κάποιο διαγνωστικό εγχειρίδιο του ... Μωϋσή!
Homosexuality and DSM-IV (=Διεθνώς αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο)
Q. Do you have any information on how homosexuality was eliminated from the DSM-IV vs DSM-III? Is there an established revision procedure whereby disorders are either included or excluded in new editions? If so, is there a way to determine whether that procedure was followed in the revision work that excluded homosexuality in the current fourth edition?
A. The issue of whether homosexuality is a disease has been one of the more controversial matters that has faced the framers of the various DSMs over the last few decades. The very first edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-I) classified homosexuality as a sexual deviation, as did DSM-II in 1968. However, in December of 1973, the DSM-II was modified by the Board of Trustees of the American Psychiatric Association (APA), who voted to eliminate the general category of homosexuality, and replace it with sexual orientation disturbance.
As Dr. Jon Meyer notes (see Comprehensive Textbook of Psychiatry, 4th ed., eds. Kaplan & Sadock), "...this change reflected the point of view that homosexuality was to be considered a mental disorder only if it was subjectively disturbing to the individual. The decision of the APA Board...took place in the context of new sociological data, biological inferences, and de-emphasis of psychoanalytic observations. It also took place in an atmosphere of confrontation. Beginning in 1970, various gay activist groups demonstrated....at APA meetings. At issue was the conceptualization of homosexuality as an illness..."
The DSM-III committee and subcommittee charged with drafting the new manual (1976-78) settled on the diagnosis of ego-dystonic homosexuality, which, according to Meyer, "...represented a compromise between those individuals whose clinical experience, interpretation of the data, and, perhaps, biases, led them to the conviction that homosexuality was a normal variant of sexual expression..." By the time DSM-III-R (revised version of DSM-III) came out in 1987, the tide had shifted again. The category of ego-dystonic homosexuality was eliminated. As DSM-III-R itself stated, "...the diagnosis...has rarely been used clinically, and there have been only a few articles in the scientific literature that use the concept..."
However, one could use the category of sexual disorder not otherwise specified to include cases that previously would have been called ego-dystonic homosexuality. Our present DSM-IV does not include homosexuality per se as a disorder, but still permits the diagnosis of "Sexual Disorder Not Otherwise Specified" for someone with "...persistent and marked distress about sexual orientation".
For details on how the DSM-IV committees made their decisions, I suggest you get hold of a copy of the actual manual, and read the detailed description on p. xx in the introduction. I think it's fair to say that DSM-IV was more reliant on empirical data, and less on political considerations, than were some earlier DSMs. You may also want to see the article by Bayer & Spitzer in which edited correspondence by the DSM-III framers is presented on the issue of homosexuality (J Hist Behav Sci 18:32, 1982).
Other Resources:
• More Sexual Issues Information
May 2001 (Πηγή: http://www.healthieryou.com/mhexpert/exp1052101c.html )
Επειδή είδα φωτογραφία του ..Καρπαθίου, που λέγεται ότι είναι ψυχίατρος και θεωρεί αρρώστια την ομοφυλοφυλία, τον παρακαλώ πολύ να ανοίξει το παγκοσμίως αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM-IV (βλ. παρακάτω) και να μας πει σε ποιά σελίδα η ομοφυλοφυλία χαρακτηρίζεται ως αρρώστια ή διαταραχή. Αυτό που θα διαβάσει... δεν θα του αρέσει.
..............
Εκτός αν έχει ο ίδιος κάποιο διαγνωστικό εγχειρίδιο του ... Μωϋσή!
Homosexuality and DSM-IV (=Διεθνώς αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο)
Q. Do you have any information on how homosexuality was eliminated from the DSM-IV vs DSM-III? Is there an established revision procedure whereby disorders are either included or excluded in new editions? If so, is there a way to determine whether that procedure was followed in the revision work that excluded homosexuality in the current fourth edition?
A. The issue of whether homosexuality is a disease has been one of the more controversial matters that has faced the framers of the various DSMs over the last few decades. The very first edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-I) classified homosexuality as a sexual deviation, as did DSM-II in 1968. However, in December of 1973, the DSM-II was modified by the Board of Trustees of the American Psychiatric Association (APA), who voted to eliminate the general category of homosexuality, and replace it with sexual orientation disturbance.
As Dr. Jon Meyer notes (see Comprehensive Textbook of Psychiatry, 4th ed., eds. Kaplan & Sadock), "...this change reflected the point of view that homosexuality was to be considered a mental disorder only if it was subjectively disturbing to the individual. The decision of the APA Board...took place in the context of new sociological data, biological inferences, and de-emphasis of psychoanalytic observations. It also took place in an atmosphere of confrontation. Beginning in 1970, various gay activist groups demonstrated....at APA meetings. At issue was the conceptualization of homosexuality as an illness..."
The DSM-III committee and subcommittee charged with drafting the new manual (1976-78) settled on the diagnosis of ego-dystonic homosexuality, which, according to Meyer, "...represented a compromise between those individuals whose clinical experience, interpretation of the data, and, perhaps, biases, led them to the conviction that homosexuality was a normal variant of sexual expression..." By the time DSM-III-R (revised version of DSM-III) came out in 1987, the tide had shifted again. The category of ego-dystonic homosexuality was eliminated. As DSM-III-R itself stated, "...the diagnosis...has rarely been used clinically, and there have been only a few articles in the scientific literature that use the concept..."
However, one could use the category of sexual disorder not otherwise specified to include cases that previously would have been called ego-dystonic homosexuality. Our present DSM-IV does not include homosexuality per se as a disorder, but still permits the diagnosis of "Sexual Disorder Not Otherwise Specified" for someone with "...persistent and marked distress about sexual orientation".
For details on how the DSM-IV committees made their decisions, I suggest you get hold of a copy of the actual manual, and read the detailed description on p. xx in the introduction. I think it's fair to say that DSM-IV was more reliant on empirical data, and less on political considerations, than were some earlier DSMs. You may also want to see the article by Bayer & Spitzer in which edited correspondence by the DSM-III framers is presented on the issue of homosexuality (J Hist Behav Sci 18:32, 1982).
Other Resources:
• More Sexual Issues Information
May 2001 (Πηγή: http://www.healthieryou.com/mhexpert/exp1052101c.html )
top [url=http://www.001casino.com/]casino games[/url] coincide the latest [url=http://www.realcazinoz.com/]realcazinoz.com[/url] manumitted no consign perk at the best [url=http://www.baywatchcasino.com/]casino gratuity
[/url].
Post a Comment