Powered By Blogger

Thursday, October 10, 2024

Η ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ “ΜΑΖΑΛ” ΤΟΥ ΛΕΩΝ ΠΕΡΑΧΙΑ

Τα κατωτέρω τα γράφω για τους Έλληνες Χριστιανούς ποθ μισούν τους Ελληνοεβραίους. Όταν μπήκαμε στο στρατόπεδο με περίμεναν οι φίλοι μου Πολωνοί που πήγαιναν στο Μπιρκενάου. Μόλις με είδαν μου είπαν: «Ένα μεγάλο εύγε στους Γραικούς που κάνανε αυτό που κανείς δεν τόλμησε να κάνει τόσα χρόνια. Πήγαν να κάνουν επανάσταση στα κρεματόρια, ανατινάξανε ένα κρεματόριο, αλλά προδόθηκαν. Όταν τους στήσανε στον τοίχο και τους θέριζαν τα πολυβόλα, ακούσαμε που τραγουδούσαν. Ένας Γραικός που βρέθηκε κοντά μας, μας είπε ότι ψάλλουν τον ελληνικό εθνικό ύμνο. Τί μεγαλείο ψυχής, η τελευταία τους σκέψη και η τελευταία τους πνοή ήταν η Ελλάδα». ...Ένιωθαν Έλληνες και πέθαναν σαν Έλληνες”. Μικρό απόσπασμα από το βιβλίο ‘Μαζάλ, Αναμνήσεις από τα Στρατόπεδα του θανάτου (1943-1945)’ του Λέων Χ. Περαχιά. Μαρτυρία ενθυμήσεων από το κολαστήριο των Ναζί στο Άουσβιτς, ενός Θεσσαλονικιού Εβραίου, που κατάφερε από τύχη, αυτό σημαίνει η εβραϊκή λέξη “μαζάλ” να ξεγελάσει τον θάνατο.... Στην Ελλάδα, μεταξύ των Χριστιανών, δυστυχώς υπάρχει αντισημιτισμός, παρά τα όσα υποστηρίζονται ως προς το αντίθετο. Τα όσα συμβαίνουν στην Μέση Ανατολή με την σύγκρουση Ισραήλ και τρομοκρατικών οργανώσεων των Παλαιστινίων και των “πληρεξουσίων” του Ιράν στην περιοχή, μετά το μακελειό που προκάλεσε η Χαμάς στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου 2023, έχουν ξεσηκώσει ένα κύμα αντίθεσης απέναντι στην πολιτική του Κράτους του Ισραήλ για την αντιμετώπιση των τρομοκρατών, που στο βάθος βρίσκεται χωμένος ο αντισημιτισμός, το μίσος και οι προκαταλήψεις κατά των Εβραίων. Οι άμαχοι και κυρίως τα παιδιά, στην Γάζα, στην Δυτική Όχθη και στον Λίβανο, δεν είναι παράπλευρες απώλειες, είναι αθώα θύματα ενός μακελειού επίσης, όπως αθώα θύματα υπήρξαν όσες και όσοι δολοφονήθηκαν από την Χαμάς στον χώρο του Φεστιβάλ Nova Rock και σε κιμπούτς κοντά στα σύνορα του Ισραήλ με την Λωρίδα της Γάζας, όπως και όσοι, ακόμα και βρέφη, που σύρθηκαν ως όμηροι στα υπόγεια τούνελ της Χαμάς στη Γάζα.... Το “Μαζάλ” εκδόθηκε πρώτη φορά το 1990 ιδιωτικά, σε περιορισμένα αντίτυπα. Την φροντίδα της έκδοσης την είχε αναλάβει ο ποιητής Ντίνος Χριστιανόπουλος, ενώ το εξώφυλλο ήταν έργο του ταλαντούχου Καρόλου Τσίζεκ. Μετά από τριάντα τέσσερα χρόνια, το 2024, η ‘ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ’ εξέδωσε το “Μαζάλ” σε κριτική έκδοση με επιμέλεια του Τρύφωνα Καλαμίτση. Στις 27 Ιανουαρίου, σύμφωνα με Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, θα αφιερωθούν δύο διδακτικές ώρες με εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος, ώστςε να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τί συνέβη στη διάρκεια του Β ́ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. • Nα μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και των μαρτυριών. • Να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από το γεγονός και τη σύνδεσή του με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα, όπως ο ρατσισμός, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις σύγχρονες κοινωνίες, η ρητορική του μίσους και ο αντισημιτισμός. Νομίζω, ότι το βιβλίο του Λέων Περαχιά “Μαζάλ” θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο για την γνωριμία των μαθητριών και των μαθητών στη χώρα μας με την “κοινοτυπία” του κακού....

No comments: