Η
Εκκλησία του Χριστού από την ίδρυσή της ήταν μια κοινότητα πιστών προσευχομένη
(«οὗτοι πάντες ἧσαν προσκαρτεροῦντες ὁμοθυμαδόν τῇ προσευχῇ …» Πράξεις 1:14).
Με το πέρασμα των καιρών και την καταλυτική επιρροή του πνεύματος της εκκοσμίκευσης
σε πολλές τοπικές εκκλησίες, ορθόδοξες και μη, μια προσευχομένη εκκλησία δεν
αποτελεί δυστυχώς κάτι το αυτονόητο.
Με θλίψη οφείλουμε να παραδεχτούμε,
ότι σε πολλές τοπικές εκκλησίες η επιλογή του προκαθημένου δεν αποτελεί ζήτημα
προσευχής και άφεσης των πραγμάτων στη βούληση του Αγίου Πνεύματος. Είτε
αποτελεί αφορμή εκδήλωσης χυδαίας επιβολής της κρατικής εξουσίας στις υποθέσεις
της εκκλησίας, είτε, και τούτο είναι ακόμα πιο λυπηρό, πεδίο υποχθόνιων
χειρισμών με κατάλληλους μηχανισμούς εκ μέρους των διεκδικητών του
εκκλησιαστικού θρόνου. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει πικρές εμπειρίες τέτοιων
καταστάσεων, όχι μόνο σε έκνομες περιόδους του δημόσιου βίου της χώρας, αλλά
και σχετικά πρόσφατα με την εκλογή του προκατόχου του σημερινού σεβάσμιου Αρχιεπισκόπου
Αθηνών.
Η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι μια
εκκλησία που βιώνει την παράδοση των αγίων Μαρτύρων ως τις μέρες μας στην
Αίγυπτο. Το ότι το εκκλησιαστικό ημερολόγιο της Κοπτικής Εκκλησίας έχει ως
αφετηρία το έτος 284 μ.
Χ. που σημαδεύεται από τους φρικώδεις διωγμούς κατά των Χριστιανών που είχε
εξαπολύσει ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Διοκλητιανός δεν αποτελεί παράδοση κενή
περιεχομένου. Κάθε εκκλησιαστικό έτος ονομάζεται «έτος Μαρτύρων» ή «Anno Martyrum»
και η Εκκλησία του Χριστού στην Αίγυπτο συνεχίζει να ζει την χαρμολύπη Της
εξαιτίας της συνεχούς άνθισης αγίων Μαρτύρων για την αγάπη του Χριστού.
Η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι
πράγματι μια προσευχομένη Εκκλησία του Χριστού και σήμερα. Και τούτο έχει
καταδειχθεί πρόσφατα με αφορμή την ανάδειξη του νέου προκαθημένου της Κοπτικής
Εκκλησίας από τον καρδιογνώστη Κύριο των πάντων (Πράξεις 1:23-26).
Στις 17 Μαρτίου 2012 αναπαύθηκε ο
όσιος Πάπας Σενούντα ΙΙΙ. Στις 4 Νοεμβρίου 2012 εκλέχτηκε νέος Πατριάρχης και
Πάπας Αλεξανδρείας, πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Αγιωτάτης
Κοπτικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ο Επίσκοπος Ταουάντρος (Θεόδωρος) ως ο 118ος
διάδοχος του Αποστόλου Μάρκου και ως Πάπας Ταουάντρος ΙΙ.
Η διαδικασία εκλογής του νέου
προκαθημένου υπήρξε μακρά σε χρόνο, όπως καθένας και καθεμιά μπορεί να
διαπιστώσει. Εκείνο όμως που έχει μεγάλη σημασία για τους Χριστιανούς της
εποχής μας, είναι ότι η μακρά περίοδος από την εκδημία του Πάπα Σενούντα ως την
εκλογή του νέου προκαθημένου της Κοπτικής Εκκλησίας ήταν μια περίοδος προσευχής
και νηστείας! Η διαδικασία ανάδειξης του Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και
πάσης Αφρικής Ταουάντρος (Θεοδώρου) ΙΙ αποτελεί φωτεινό και ελπιδοφόρο σημάδι
πως υπάρχει Λαός του Θεού στην Αίγυπτο, Λαός του Θεού στον κόσμο, που
αντιμετωπίζει ζητήματα και προβλήματα με προσευχή και νηστεία και όχι κατά
μίμηση των μεθοδεύσεων του κόσμου τούτου και του μισοκάλου….
Οι Κόπτες Ορθόδοξοι Χριστιανοί,
κληρικοί, μοναχοί, μοναχές και λαϊκοί,
νήστεψαν επί εννέα μέρες ώστε να μην παρεμβληθούν ανθρώπινα εμπόδια στην δράση
του Αγίου Πνεύματος και η εκλογή του νέου προκαθημένου της μαρτυρικής κατ’
Αίγυπτον Εκκλησίας του Χριστού να είναι έργο του καρδιογνώστη Κυρίου και μόνον.
Αξίζει να σημειωθεί και τούτο το
περιστατικό. Όλοι οι Χριστιανοί της Αιγύπτου, πέραν των Κοπτών, Ελληνορθόδοξοι,
Καθολικοί Μελχίτες και Λατίνοι, Αρμένιοι, Προτεστάντες κάθε ομολογίας
συναποφάσισαν να νηστέψουν επί τρεις μέρες υπέρ ευοδώσεως κατά το θέλημα του
Κυρίου της διαδικασίας ανάδειξης του νέου Προκαθημένου της σεβάσμιας και
πρεσβυτέρας Εκκλησίας στη χώρα του Νείλου.
Επειδή οι αναζητητές στις ερημίες και
στις στενωπούς του σύγχρονου κόσμου διψούμε για καθετί αυθεντικό πηγάζει από το
Πνεύμα το Άγιο. Δεν αγγίζουν πλέον οι μοντέρνες ποιμαντικές που κάποτε
συγκινούσαν, έστω επιφανειακά ιδίως τους νέους και τις νέες, γιατί είναι καρπός
εκκοσμίευσης του εκκλησιαστικού βίου. Η πιστότητα στο Ευαγγέλιο, η προσευχή και
η νηστεία και προπάντων η αδιάλειπτη μετάνοια είναι τα στοιχεία που τρέφουν και
που αναζητά ο σύγχρονος άνθρωπος.
Η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία και με την
εκλογή του νέου Προκαθημένου της προσέφερε στην ταλαιπωρημένη και διψασμένη για
αλήθεια Οικουμένη μαρτυρία Χριστού! Δόξα
τῷ Θεῷ πάντων ἓνεκεν.
Τί απομένει να πούμε για τον Άνμπα
Ταουάντρος· Άξιος, Άξιος, Άξιος!
No comments:
Post a Comment