Η
Θεσσαλονίκη έχει καταντήσει η ελληνική πρωτεύουσα του εθνικοθρησκευτικού
φανατισμού, της ελάχιστης ανεκτικότητας και σεβασμού του Άλλου, ακυρώνοντας το
φωτεινό παρελθόν μιας Ανοιχτής Πόλης. Αυτή η κατάσταση δεν αξίζει στoν τόπο και στους ανθρώπους του!
Στις
14 Φεβρουαρίου 2016, με γενικό
θέμα «Μένουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι»,
οργανώνεται εκδήλωση από την Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ορθόδοξα χριστιανικά σωματεία και την
Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.). Ομιλητές θα είναι ο απόστρατος Στρατηγός
Φράγκος Φραγκούλης, που θα αναπτύξει το θέμα «Προϊούσα ισλαμοποίηση Ελλάδος και
Ευρώπης, προσφυγικό, μεταναστευτικό, δημογραφικό», ο πρώην ηγούμενος της Μονής
του Μεγάλου Μετεώρου Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Αναστασίου, που θα μιλήσει με θέμα
«Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ.» και ο Κωνσταντίνος
Σπαλιώρας, πρόεδρος της Π.Ε.Θ., που θα αναπτύξει το θέμα «Μετάλλαξη του
μαθήματος των Θρησκευτικών».
Τα ορθόδοξα χριστιανικά σωματεία, έτσι αόριστα
όπως αναφέρονται «σωρηδόν» και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, που αποτελεί
επιστημονικό και συνδικαλιστικό σωματείο, όπως αυτοπροσδιορίζεται, έχουν κάθε δικαίωμα να διοργανώνουν
εκδηλώσεις, όπως η προγραμματισμένη για τα μέσα Φεβρουαρίου, για να εκθέσουν τις
απόψεις τους, στα πλαίσια της ελευθερίας της έκφρασης. Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης όμως δεν είναι μια οποιαδήποτε οργάνωση ή
θρησκευτικό σωματείο. Ούτε πρόκειται για θρησκευτική σέκτα. Είναι η Επισκοπή
της τοπικής Εκκλησίας του Χριστού. Δεν μπορεί
να είναι φέουδο του Μητροπολίτη και να την χρησιμοποιεί σαν όχημα
έκφρασης των υποκειμενικών του απόψεων και των προσωπικών επιλογών του. Η
Εκκλησία δεν μπορεί να φατριάζει και να διχάζει....
Όπως φαίνεται από την αφίσα της εκδήλωσης,
πρόκειται για μια πρωτοβουλία που
σκοπεύει να διεγείρει φόβους στις μάζες,
που αποφεύγουν να σκέφονται και προτιμούν τη βολή εντός ποιμνιοστασίου. Ως
πρώτο θέμα είναι η «προϊούσα ισλαμοποίηση» της χώρας και της Ευρώπης.
Συνδέεται τούτο το σύγχρονο φάντασμα με τα μείζονα ανθρωπιστικά προβλήματα,
κατ’ αρχάς των προσφύγων από την ματωμένη
Συρία και κατά δεύτερο του κύματος ανεξέλεγκτης μετανάστευσης ανθρώπων, κυρίως
από χώρες της ευρύτερης Μέσης Ανατολής, που έχουν καταστραφεί από πολέμους,
ξένες επεμβάσεις, εμφύλιους σπαραγμούς και μαζική τρομοκρατία. Το επόμενο βήμα
χάριν της διέγερσης του τρόμου, είναι η σύνδεση του προσφυγικού και
μεταναστευτικού κύματος με το πράγματι υπάρχον δημοκραφικό πρόβλημα λόγω
υπογεννητικότητας. Η επιδίωξη των διοργανωτών, μεταξύ αυτών και της Μητρόπολης
Θεσσαλονίκης είναι προφανής. Θέλουν να αναδειχθεί στη συνείδηση των ακροατών
και συμμετεχόντων στην εκδήλωση αυτό που ονομάζεται ισλαμοφοβία. Να
στοχοποιηθούν οι Μουσουλμάνοι και το Ισλάμ αδιάκριτα, ως κίνδυνος για την
Ελλάδα και την Ευρώπη και να υπάρξουν περιθώρια για την ύφανση ποικοίλων
σεναρίων συνομωσίας κατά του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Ας μη λησμονούμε
πως το σλόγκαν της εκδήλωσης είναι «Μένουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι»! Θα μπορούσε να φέρει στο νου
ανθρώπων που σκέφτονται και θυμούνται το σλόγκαν «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» της
χούντας των συνταγματαρχών....
Υποθέτω πως οι τόνοι κατά του Ισλάμ στην εκδήλωση,
θα αυξηθούν με όσα πρόκειται να πει ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Αναστασίου κατά
της ίδρυσης Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Προβλέπω
ότι οι καταγγελίες κατά της ίδρυσης του Τμήματος θα ενισχύσουν τις συνωμοσιολογικές
φαντασιώσεις στο ακροατήριο, που ήδη θα έχουν αρχίσει να σχηματοποιούνται με τα
λεγόμενα του Στρατηγού Φραγούλη στην προηγούμενη ομιλία. Θα προβάλλουν ύποπτα
κέντρα που επιβουλεύονται Ελλάδα και Ορθοδοξία και επιδιώκουν να πετύχουν τους
στόχους τους, χρησιμοποιώντας το Ισλάμ και την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών
Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ.!
Με όσα θα πει ο Πρόεδρος της Π.Ε.Θ. δεν πρόκειται
να υποθέσω το παραμικρό. Εδώ και περισσότερο από 60 χρόνια η Π.Ε.Θ. αναμασά
συνεχώς τις ίδιες απόψεις. Η “Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων” ιδρύθηκε το 1951 και
μονοπωλούσε μέχρι πριν λίγο, ως επιστημονικό και επαγγελματικό όργανο την
εκπροσώπηση των Ελλήνων Θεολόγων. Χαρακτηρίζεται για ακραίο συντηρητισμό και
για τον αγώνα της μην χάσει το μονοπώλειο της «εξουσίας», ως ο μοναδικός
συνομιλητής με την διοικούσα Εκκλησία, με την Πολιτεία για εκπαιδευτικά
ζητήματα που αναφέρονται στη διδακτική των Θρησκευτικών στα σχολεία. Επομένως ο
Πρόεδρος της Π.Ε.Θ. θα ενισχύσει τις απόψεις των ομιλητών πριν απ’ αυτόν και θα
ψελλίσει λόγους υπέρ της διατήρησης του μαθήματος των Θρησκευτικών στην
εκπαίδευση, ως μαθήματος ομολογιακού (ορθόδοξη χριστιανική κατήχηση), ως προς
το περιεχόμενο του οποίου πρέπει να έχει οπωσδήποτε βαρύνοντα λόγο η Εκκλησία
της Ελλάδος (!), προκειμένου να αντιμετωπίσουμε, κατά την Π.Ε.Θ., τον κίνδυνο
που ελλωχεύει κατά της Ελλάδος και της Ορθοδοξίας....
Η ισλαμοφοβία έχει αναγνωρισθεί ως μια ιδιαίτερη
μορφή μισαλλοδοξίας, μαζί με την ξενοφοβία και τον αντισημιτισμό. Τα χαρακτηριστικά αυτού του συμπλεγματικού
φαινομένου είναι η προκατάληψη, που μπορεί να πάρει ακραίες διατάσεις έχθρας κατά των
Μουσουλμάνων, χωρίς να συντρέχει κάποιος επί πλέον λόγος.
Ο αραβικής
καταγωγής σεβάσμιος Μητροπολίτης Βύβλου και Βότρυος Όρους Λιβάνου Γεώργιος Khodr (Πατριαρχείο Αντιοχείας), έχει πει, ότι η κληρονομία του Πατέρα των πιστών, του Αβραάμ, φτάνει μέχρι τον προφήτη Μωάμεθ ως μία μυστική οδός που φανερώνει την πρόνοια του Θεού!
Η
Ορθόδοξη Εκκλησία μολονότι έχει καταδικάσει στη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως (1872)
τον «εθνοφυλετισμό» (εθνικισμός και ρατσισμός) ως αίρεση, δυστυχώς συνεχίζει να
φέρει στο σώμα της τα σημάδια αυτής της νόσου, που συνιστά άρνηση του Χριστού και
ακύρωση του Ευαγγελίου. Η συμμετοχή της
Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης σε μια εκδήλωση που επιδιώκει να προβάλλει την
καχυποψία κατά μιας μερίδας ανθρώπων, των Μουσουλμάνων, με πρόσχημα την
ανησυχία για την Ελλάδα και την Ορθοδοξία, είναι μια ενέργεια υποχώρησης στην
αίρεση!
Ο μακαρίας μνήμης Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης,
σεβαστός ηγούμενος αγιορειτικής Μονής όσο
ζούσε, έχει γράψει, ότι «ὁ Ἐπίσκοπος ἐν τῇ ἐπισκοπῇ αὐτοῦ εἶναι ἡ ζῶσα εἰκών τοῦ
Χριστοῦ καί τό ὁρατόν κέντρον ἑνότητος τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας...». Πώς μπορεί να είναι κέντρο ενότητας της Εκκλησίας
και κλήση εις ενότητα των πάντων, μια τοπική Εκκλησία που διχάζει και
φατριάζει; Ο Χριστός που δεν ήρθε να κρίνει και να διαχωρίσει τους ανθρώπους
αλλά να τους προσφέρει σωτηρία, μπορεί να κάνει αισθητή την παρουσία Του στο
πρόσωπο ενός Επισκόπου, που συνηγορεί υπέρ λόγων φοβικών κατά ανθρώπων ή που
συνηγορεί υπέρ τοποθετήσεων εθνολατρικών;
Η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, με την συμμετοχή της στη
διοργάνωση της εκδήλωσης «Μένουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι» και του
περιεχομένου που έχει προαναγγελθεί,
δείχνει πως κατά το ανθρώπινο ως τοπική Εκκλησία, αρνείται την
χριστιανική Οικουμενικότητα και επιλέγει τον αυτισμό του
αυτοχθονισμού, που αυτοϊκανοποιείται αν το ελληνικό έθνος παραμείνει για πάντα
«ανάδελφο»!
Είναι
γνωστές οι φωνές που ακούγονται εδώ κι εκεί στην Ευρώπη, θεωρώντας τους
πρόσφυγες και τους μετανάστες από μουσουλμανικές χώρες ως απειλή. Είναι όμως
έτσι τα πράγματα; Οι παράμετροι των ευθυνών που βαρύνουν χώρες της Δύσης,
χριστιανικές κατ’ όνομα, για την ανασφάλεια και την διασπορά του τρόμου και του
θανάτου στη Συρία, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν είναι δίκαιο να παραβλέπονται; Με
την κοινή λογική, ποιος άνθρωπος επιδιώκει να εγκαταλείψει τον τόπο του, τους
δικούς του, να αρνηθεί τον τρόπο της ζωής του, αν δεν υπάρχει κάποιος εξαιρετικά
σοβαρός λόγος γι’ αυτό, όπως η άμεση διακινδύνευση της ζωής;
Τα
ορθόδοξα χριστιανικά σωματεία, που αποφεύγουν να αποκαλύψουν επωνυμίες και
ταυτότητες και η Π.Ε.Θ., με το περιεχόμενο της εκδήλωσής τους φανερώνουν ότι
διακατέχονται από χριστιανικό φονταμενταλισμό. Και σ’αυτόν τον φονταμενταλισμό,
πιστεύω ασυναίσθητα και από στρεβλό ζήλο, έχει παρασυρθεί δυστυχώς και η
Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Ο χριστιανικός ορθόδοξος φονταμενταλισμός ουσιαστικά
είναι όμοιος σε περιεχόμενο με τον ζηλωτισμό. Πρόκειται για εκδήλωση απιστίας,
αφού η εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού υποχωρεί και εμφανίζονται άνθρωποι
φανατικοί σαν σωτήρες της Εκκλησίας και του κόσμου, που πιστεύουν ότι μόνον η
δική τους ανάγνωση της πίστης και ερμηνεία της Παράδοσης είναι ορθή!
Η
δαιμονοποίηση από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και ζηλωτικούς θρησκευτικούς κύκλους
του υπό ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. έχει
ένα παρελθόν μηνών. Αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ.
δεν είναι Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία. Είτε η Εκκλησία της Ελλάδος και
πολύ περισσότερο η τοπική Μητρόπολη δεν μπορεί να έχουν δικαίωμα αποφασιστικής
παρέμβασης, ως το σημείο ακύρωσης της λειτουργίας ενός ετερόθρησκου
προγράμματος σπουδών.
Τμήματα
αφιερωμένα στο γνωστικό πεδίο των Ισλαμικών Σπουδών υπάρχουν σε πολλά ευρωπαϊκά
Πανεπιστήμια. Αναφέρω τα Πανεπιστήμια του Λονδίνου, της Οξφόρδης, του
Κέιμπριτζ, του Εδιμβούργου κ.ά. στη Μεγάλη Βρετανία, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο
του Βερολίνου, της Bamberg
στη
Βαυαρία, το Πανεπιστήμιο Goethe
της
Φραγκφούρτης κ.ά. στη Γερμανία. Σε φημισμένα Πανεπιστήμια των Η.Π.Α.
λειτουργούν επίσης τμήματα Ισλαμικών Σπουδών (Χάρβαρντ, Γέιλ, Τζωρτζτάουν, στη
Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου του Σικάγο, στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Austin, Πανεπιστήμιο Κολούμπια κ.ά.).
Ο
Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας, σε πρόσφατη εισήγησή του προς την Ιερά Σύνοδο για
το προσφυγικό και το μετανατευτικό, είχε αναφέρει, ότι «ο εκάστοτε “άλλος” παραμένει
μία μοναδική και ανεπανάληπτη εικόνα του Θεού, που αξίζει το σεβασμό και την
αγάπη μας και υπογραμμίζοντας ότι φαινόμενα των ημερών, όπως ο ρατσισμός και η
ξενοφοβία μαρτυρούν εγωκεντρισμό, παθολογική φοβία και νέκρωση των πνευματικών
μας αισθητηρίων». Και συνέχισε λέγοντας, πως «ο
Κύριος μας, ... είναι ο κατεξοχήν μετανάστης, ο οποίος “μεταναστεύει” αγαπητικά
στον ανθρώπινο κόσμο, προκειμένου να τον προσλάβει και να τον μεταμορφώσει». Είναι λόγοι που πράγματι διατυπώνουν την θέση της Εκκλησίας ως προς την
θέαση και την αντιμετώπιση του Πρόσφυγα, του Μετανάστη, κάθε Ανθρώπου που
έρχεται στο σπίτι μας, στη γειτονιά μας γιατί πιέζεται από την ανάγκη!
Ο Άλλος, όποιος κι αν είναι, ό,τι και αν πιστεύει,
ό,τι χρώμα κι αν έχει η επιδερμίδα του, είναι πρόσωπο και εικόνα του Ζωντανού
Θεού· δεν είναι εχθρός μας, ούτε η κόλασή μας!
Κλείνοντας,
έχω την πεποίθηση πως κάθε στιγμή, αλλά ιδιαίτερα τώρα, που γεννιώνται
ανησυχίες εξαιτίας της προσφυγικής κρίσης και της ανεξέλεγκτης εκ των πραγμάτων
τεράστιας ροής μεταναστών, οφείλουμε να βάλουμε βαθειά στην καρδιά μας τον λόγο
του Ιησού Χριστού: «ἐπείνασα γάρ, καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ οὐκ ἐποτίσατέ
με, ξένος ἤμην, καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ οὐ περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ
ἐν φυλακῇ, καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με» (Ευαγγέλιο
του Ματθαίου).
©ΓΙΩΡΓΟΣ
ΔΟΥΔΟΣ
28/01/16
No comments:
Post a Comment