Powered By Blogger

Friday, October 23, 2020

Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ....





 
Ήμουν παρών σε περιστατικό, με πρωταγωνιστές, μια νεαρή Δικηγόρο και έναν καθηγητή Πανεπιστημίου της Νομικής. Όταν έμεινα μόνος και αναλογιζόμουν την συμπεριφορά του κυρίου Καθηγητή απέναντι στην πραγματικά αξιόλογη νεαρή Επιστήμονα, ένιωσα απογοήτευση τεράστια και μια πίκρα κατακάθισε στο στόμα μου.Ο Καθηγητής, μέχρι τότε, συγκαταλεγόταν μεταξύ των φίλων που τιμούσα και μπροστά μου, αποκάλυψε την οίηση και την αμετροέπεια ενός ανθρώπου, που νομίζει πως μπορεί να ταπεινώνει ένα νέο άνθρωπο, γιατί κατέχει μια κάποια εξουσία, που ο συνομιλητής του, λόγω του ήθους που τον διακρίνει σέβεται!
 
Στις σημειώσεις ενός ημερολογίου, που είχα ανακαλύψει πριν πολλά χρόνια, βρήκα ενδιαφέρουσα για το συμβάν που ανέφερα πιο πάνω, την εξομολόγηση ενός Φίλου.
 
“Όταν ήμασταν τελειόφοιτοι της Νομικής, με έναν καλό συμφοιτητή φεύγαμε από την Σχολή και καταθέταμε ο ένας στον άλλο, τα όνειρά μας για το μέλλον. Ο συμφοιτητής μου, που ήταν από τους εξαιρετικά μελετηρούς τύπους, μου αποκάλυψε, πως είχε στόχο μια ακαδημαϊκή καριέρα. Ανταποκρίθηκα κι εγώ, εκθέτοντας τα δικά μου όνειρα. Φίλε μου, τρία πράγματα δεν θέλω να επιδιώξω: Να γίνω καθηγητής πανεπιστημίου, γιατί οι πειρασμοί της εξουσίας και το ενδεχόμενο να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ανθρώπου είναι τόσοι πολλοί, που καταντά κουραστική η συνεχής εγρήγορση για την διαφύλαξη του προσωπικού ήθους. Να γίνω άγαμος κληρικός, με ανομολόγητο σκοπό να ενδυθώ ωμοφόριο και μίτρα επί της κεφαλής. Γιατί ο κίνδυνος να χάσεις τον Χριστό και την ψυχή σου από τον πόθο της απόλυτης εξουσίας που κατέχει ένας δεσπότης, ελλοχεύει ανά πάσα στιγμή. Να γίνω δικαστής και κάθε φορά που ασκώ τα καθήκοντά μου, η ελευθερία και η τιμή των ανθρώπων που δικάζω, να εξαρτάται από την κρίση μου, λες και υποκαθιστώ τον Θεό πάνω στη γη. Σκέφτομαι πως ένας δικαστής, αν δεν έχει απεριόριστα αποθέματα σεμνότητας στην συνείδησή του, μπορεί να μετασχηματιστεί με ύπουλο τρόπο, σε έναν δικτάτορα, έχοντας μάλιστα την ψευδαίσθηση, πως προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στην κοινωνία και το κράτος.... Κι αυτή η εωσφορική ψευδαίσθηση να τον καθιστά ακόμα περισσότερο επικίνδυνο, μιας και κρύβει μια δολιότητα αφάνταστη”. 
Η χρονολογία καταγραφής των παραπάνω σκέψεων ήταν Μάρτιος 1973.
 
23/10/2020

 

No comments: