Powered By Blogger

Tuesday, October 19, 2021

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΕΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ...

Όπως και να το κάνουμε, το διαδίκτυο μας προσφέρει έναν καινούργιο κόσμο, που συχνά προκαλεί θαυμασμό.... Τις προάλλες, ψάχνοντας για μάλλον άσχετο αντικείμενο στο διαδίκτυο, “σκόνταψα” στην κυριολεξία σε μια διπλωματική εργασία με θέμα, «Παίζουμε και μαθαίνουμε για τον τόπο μας τη Νάουσα: ένα διαθεματικό πρόγραμμα παρέμβασης για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων στο δημοτικό σχολείο». Επρόκειτο για την εργασία της δασκάλας κυρίας Άννας Ελεονόρας Ζάλιου, από τη Νάουσα, που την εκπόνησε το 2016, ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η διπλωματική εργασία της κυρίας Ζάλιου, όπως διαπίστωσα “ξεφυλλίζοντας” και τις εκατόν εξήντα σελίδες της, δεν ήταν ο καρπός μιας έρευνας σπουδαστηρίου, αλλά εξέθετε συμπεράσματα διδακτικής πείρας της με μαθητές και μαθήτριες δημοτικού σχολείου της Νάουσας. Κι εκεί ήταν η έκπληξή μου. Η νεαρή παιδαγωγός χρησιμοποίησε σελίδες του βιβλίου μου “Το Παραμύθι του Στραβού Πλάτανου”, που είχε εκδοθεί το 2001, για να εισαγάγει τις μικρές μαθήτριες και τους μικρούς μαθητές της, μέσα από τον μαγικό κόσμο του παραμυθιού στην αφήγηση της ίδρυσης της πόλης τους, της Νάουσας! Αυτό το βιβλίο, το έχω αφιερώσει στην πρώτη μου εγγονή, την Μαριάμ, που κατέχει σημαντικό ρόλο στο αφήγημα, αφού είναι το μικρό κορίτσι που δίνει ζωντάνια στον στραβό πλάτανο της Νάουσας και της διηγείται πράματα και θάματα... Έψαξα και βρήκα την νεαρή κυρία Ζάλιου, επικοινώνησα μαζί της στις 14 του Οκτώβρη, λέγοντάς της, ότι μου έκανε εξαιρετική τιμή ευχαριστώντας την, που χρησιμοποίησε την αφήγησή μου στο "Παραμύθι του Στραβού Πλάτανου", ως "εργαλείο" μεταξύ των μαθητών και μαθητριών του 1ου ΔΣ της Νάουσας.... Η απάντησή της ήταν που μ’ έκανε να χαμογελάσω: “Καλημέρα!! Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! Εμένα ήταν τιμή μου, που συνάντησα τόσο όμορφες και σημαντικές αφηγήσεις στο πλαίσιο της διπλωματικής μου εργασίας..! Αγαπώ πολύ την πόλη μου και το αφήγημά σας με ενέπνευσε! Εύχομαι να συνεχίσετε το πολύτιμο και δημιουργικό έργο σας! Με εκτίμηση Ζάλιου Ελεονόρα”. Σκέφτηκα, πως άξιζε ο κόπος για να γράψω το “Παραμύθι του Στραβού Πλάτανου”, όχι μόνο για να εκφράσω τη χαρά για τον ερχομό της Μαριάμ στη ζωή μας, αλλά και γιατί πρόσφερα ένα μικρό σκαλοπάτι, δυο πιθαμές πιο ψηλά, στην Ελεονόρα Ζάλιου. ©Γιώργος Δούδος 19/10/2021

No comments: