Powered By Blogger

Monday, April 07, 2014

Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ….



Πορευόμαστε ήδη την χιλιετία του 21ου αιώνα…. Είναι μια ευκαιρία να μετατρέψουμε όλοι μαζί την καλλιέργεια του πολέμου και της βίας σε καλλιέργεια της ειρήνης και της μη βίας.
Επειδή αυτή η μετατροπή απαιτεί τη συμμετοχή της καθεμιάς και του καθενός και πρέπει να προσφέρει στους νέους ανθρώπους και στις μελλοντικές γενιές τις αξίες που θα τους εμπνεύσουν να κτίσουν έναν κόσμο πιο δίκαιο, πιο αλληλέγγυο, πιο αξιοπρεπή, πιο αρμονικό και αίσιο για όλους τους ανθρώπους.
Επειδή η καλλιέργεια της ειρήνης παρέχει τη δυνατότητα της διαρκούς ανάπτυξης, της προστασίας του περιβάλλοντος και της εξέλιξης του κάθε ανθρώπου.
Επειδή έχω συνειδητοποιήσει το μερίδιο της ευθύνης μου για το μέλλον της ανθρωπότητας και ιδιαίτερα απέναντι στα παιδιά του σήμερα και του αύριο.
ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ
ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΟΥ ΖΩΗ, ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ,
ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ,
ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ
1 «Να σέβομαι κάθε ζωή». Να σέβομαι την ζωή και την αξιοπρέπεια κάθε ανθρώπινης ύπαρξης χωρίς διάκριση και προκατάληψη.
2. «Να απορρίπτω την βία». Να υιοθετήσω την πρακτική της μη βίας, απορρίπτοντας τη βία σε όλες τις μορφές της: φυσική, σεξουαλική, ψυχολογική, οικονομική και κοινωνική και κυρίως απέναντι στις πιο ευάλωτες ομάδες, όπως τα παιδιά και οι έφηβοι.
3. «Να μοιράζομαι με άλλους». Να μοιράζομαι τον χρόνο μου και τα υλικά αγαθά μου με πνεύμα γενναιοδωρίας, ώστε να μπει τέλος στον αποκλεισμό, στην αδικία και στην πολιτική και οικονομική καταπίεση.
4. «Να ακούω για να κατανοώ». Να υπερασπίζομαι την ελευθερία έκφρασης και πολιτισμικής διαφορετικότητας, επιλέγοντας πάντα την κατανόηση και τον διάλογο χωρίς να εμπλέκομαι σε φανατισμούς, κακολογίες και απόρριψη των άλλων.
5. «Να προστατεύω τον πλανήτη». Να προωθώ την υπεύθυνη συμπεριφορά του καταναλωτή και πρακτικές ανάπτυξης που υποστηρίζουν και σέβονται όλες τις μορφές ζωής και προστατεύουν την ισορροπία των φυσικών πόρων του πλανήτη μας.
6. «Να ανακαλύψω ξανά την αλληλεγγύη». Να συνεισφέρω στην ανάπτυξη της κοινότητάς μου, με πλήρη συμμετοχή των γυναικών, με σεβασμό στις δημοκρατικές αρχές, ώστε να δημιουργήσουμε μαζί νέες μορφές αλληλεγγύης.

Internet: unesco.org/manifesto2000

Το Μανιφέστο 2000, που συνέταξαν άνθρωποι που τιμήθηκαν με το βραβείο Νομπέλ Ειρήνης και άλλοι, που προσφέρουν ακούραστα τους αγώνες τους για την καλλιέργεια της Ειρήνης και της Άρνησης της Βίας και έχει υπογραφεί από γυναίκες και άνδρες από όλο τον κόσμο, συνεχίζει να είναι μια επίκαιρη Διακήρυξη, που έχει υιοθετηθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών και από την Ουνέσκο.
Η πρόταση της Ειρήνης και η αποδοχή της από την καθεμιά και από τον καθένα σημαίνει πως αποδεχόμαστε ανατροπές στη ζωή μας και στην καθημερινότητά μας.
Στην Ελλάδα θα γίνουν εκλογές, για την τοπική και περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και την ανάδειξη των αντιπροσώπων μας στην Ευρωβουλή.
Προβάλλοντας το Μανιφέστο 2000 για την καλλιέργεια της Ειρήνης
και της Μη Βίας, θεωρώ πως μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους συμπολίτες μας, που έχουν φιλοδοξίες να διακονήσουν τον λαό και τον τόπο τους σε κοινοτικό και περιφερειακό επίπεδο, όπως και να μας αντιπροσωπεύουν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.


Οι υποσχέσεις που αφορούν τον καθένα και την καθεμιά μας και διατυπώνονται ως προσωπικές δεσμεύσεις καλλιέργειας της ειρήνης και τη μη βίας, αν προσέξει κάποιος, είναι όμοιες ουσιαστικά με τις Πέντε Αρχές Εκπαίδευσης στην Συναίσθηση της παρούσας Στιγμής του σεβάσμιου Thich Nhat Hanh, που δημοσίευσα στο προσωπικό ιστοτόπο μου πριν λίγες μέρες....

      

No comments: