Powered By Blogger

Wednesday, April 02, 2014

Οι Πέντε Αρχές Εκπαίδευσης στην Συναίσθηση της παρούσας Στιγμής


Οι Πέντε Αρχές Εκπαίδευσης στην Συναίσθηση της παρούσας Στιγμής (Mindfulness) αντιπροσωπεύουν τη βουδιστική θέαση για μια οικουμενικής αξίας πνευματικότητα και ηθική. Πρόκειται για μια απτή έκφραση των διδασκαλιών του Βούδα στις Τέσσερις Ευγενικές Αλήθειες και στο Οκταπλό Ευγενικό Μονοπάτι, το δρόμο της σωστής κατανόησης και της αληθινής αγάπης, που οδηγεί σε θεραπεἰα, μεταμόρφωση και ευτυχία, για μας και για τον κόσμο. Η άσκηση των Πέντε Αρχών στην Συναίσθηση αποβλέπει στην καλλιέργεια της επίγνωσης  της αλληλοπεριχώρησης ή της Ορθής Θέασης, η οποία μπορεί να απομακρύνει όλες τις διακρίσεις, τη μισαλλοδοξία, τον  θυμό, το  φόβο και την απελπισία. Αν ζούμε σύμφωνα με τις  Πέντε Αρχές Εκπαίδευσης στην Συναίσθηση είμαστε ήδη στο δρόμο του Μποντισάτβα. Έχοντας επίγνωση πως πορευόμαστε τούτο το δρόμο, δεν χανόμαστε μέσα στη σύγχυση, όσον αφορά τη ζωή μας στο παρόν ή όσον αφορά τους φόβους μας για το μέλλον.

Σεβασμός για τη Ζωή
Έχοντας επίγνωση του πόνου που προκαλείται από την καταστροφή της ζωής, είμαι αποφασισμένος να καλλιεργώ  την κατανόηση της αλληλοπεριχώρησης και της συμπόνιας και να μάθω τρόπους για να προστατεύονται οι ζωές των ανθρώπων, των ζώων, των φυτών και των  μετάλλων. Είμαι αποφασισμένος να μην σκοτώσω, να μην αφήσω άλλους να το πράξουν και να μην υποστηρίξω  οποιαδήποτε πράξη πρόκλησης θανάτου στον κόσμο, ούτε καν με  την σκέψη μου ή με τον τρόπο της  ζωής μου. Παρατηρώντας ότι οι πράξεις που προκαλούν βλάβη  οφείλονται στο θυμό, στο φόβο, στην απληστία ή στη μισαλλοδοξία, που με τη σειρά τους πηγάζουν από την δυαλιστική αντίληψη και την διχαστική σκέψη, θα καλλιεργήσω την ευρυχωρία του πνεύματος, τη άρνηση διακρίσεων, όπως και την αποφυγή προσκόλλησης σε απόψεις, προκειμένου να μεταμορφώσω τη βία, τον φανατισμό και τον δογματισμό στον εαυτό μου και στον κόσμο.

Αληθινή Ευτυχία
Έχοντας επίγνωση του πόνου που προκαλείται από την εκμετάλλευση, την κοινωνική αδικία, την  κλοπή  και την καταπίεση, είμαι αποφασισμένος να ασκώ τη γενναιοδωρία στη σκέψη μου, στον λόγο μου και στη δραστηριότητά μου. Είμαι αποφασισμένος να μην κλέψω και να μην παρακρατώ κάτι που ανήκει σε άλλους. Θα ξοδεύω το χρόνο μου, την ενέργειά μου  και υλικούς πόρους, με εκείνους που έχουν ανάγκη. Θα εξασκηθώ στην βαθειά παρατήρηση για να κατανοήσω, ότι η ευτυχία και η δυστυχία των άλλων δεν είναι ξένη προς την δική μου ευτυχία και δυστυχία. Θα ασκηθώ για να αποκτήσω ενσυνείδητα τη γνώση, ότι η αληθινή ευτυχία δεν είναι δυνατή χωρίς την κατανόηση και την συμπόνια, ότι πίσω από την επιδίωξη πλούτου, δόξας, δύναμης και αισθησιακών απολαύσεων μπορεί να υπάρχει πολύς πόνος και απελπισία. Έχω επίγνωση ότι η ευτυχία εξαρτάται από την εσωτερική στάση μου και όχι από τις εξωτερικές συνθήκες και ότι μπορώ να ζήσω ευτυχισμένα στην παρούσα στιγμή, εφόσον απλά έχω κατά νου, ότι έχω ήδη αρκετά περισσότερα για να είμαι ευτυχισμένος. Είμαι αποφασισμένος να Βιοπορίζομαι Ορθά, ώστε να μπορέσω να βοηθήσω στη μείωση της ταλαιπωρίας των έμβιων όντων στη Γη και στην αντιστροφή της διαδικασίας υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Αληθινή Αγάπη
Έχοντας επίγνωση του πόνου που προκαλείται από την κατάχρηση στις σεξουαλικές σχέσεις, -(σχέσεις ενστικτώδεις, χωρίς συναίσθημα, χωρίς αξιοπιστία και αμοιβαίο σεβασμό)-, είμαι αποφασισμένος να καλλιεργώ την ευθύνη και να μαθαίνω τρόπους, ώστε να προστατεύω την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των ατόμων, των ζευγαριών, των οικογενειών και της κοινωνίας. Με επίγνωση, ότι η σεξουαλική επιθυμία δεν αποτελεί έκφρασης αγάπης και ότι η σεξουαλική δραστηριότητα υποκινείται από τον πόθο, βλάπτοντας  πάντα τον εαυτό μου όπως  και άλλους, είμαι αποφασισμένος να μην έχω σεξουαλικές σχέσεις χωρίς αληθινή αγάπη και μια βαθειά, μακροχρόνια δέσμευση, γνωστή στην οικογένεια και στους φίλους μου. Θα κάνω ό, τι μπορώ για την προστασία παιδιών από σεξουαλική κακοποίηση και για να αποτρέψω ζευγάρια και οικογένειες από τη διάλυση, εξαιτίας επιπόλαιων και ενστικτωδών σεξουαλικών σχέσεων δίχως περιεχόμενο. Βλέποντας ότι το σώμα και το μυαλό αποτελούν μια ενότητα, είμαι αποφασισμένος να μάθω κατάλληλους τρόπους για την διαχείριση της σεξουαλικότητάς μου και την καλλιέργεια τρυφερής καλοσύνης, συμπόνιας,  χαράς και  άρνησης αποκλεισμών, - αυτά είναι τα τέσσερα βασικά στοιχεία της αληθινής αγάπης -, για πληρέστερη ευτυχία δική μου και των άλλων. Όταν βιώνουμε την αληθινή αγάπη, γνωρίζουμε ότι θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε όμορφα στο μέλλον.

Μιλώντας με Αγάπη και Ακούγοντας Βαθειά
Έχοντας επίγνωση του πόνου που προκαλείται από ασυναίσθητους λόγους και από την αδυναμία να ακούσω τους άλλους, είμαι αποφασισμένος να καλλιεργήσω τον αγαπητικό λόγο και το να ακούω τον άλλο με συμπάθεια, με σκοπό να απαλύνω  τον πόνο και να προαγάγω τη συμφιλίωση και την ειρήνη στον εαυτό μου και στους άλλους ανθρώπους, που ανήκουν σε διαφορετικές εθνοτικές και θρησκευτικές ομάδες  και σε άλλα έθνη. Γνωρίζοντας ότι τα λόγια μπορεί να φέρουν καρπούς ευτυχίας ή  δυστυχίας, είμαι αποφασισμένος να μιλώ με ειλικρίνεια, χρησιμοποιώντας λέξεις που εμπνέουν εμπιστοσύνη, χαρά και ελπίδα. Όταν γεννιέται μέσα μου ο θυμός, είμαι αποφασισμένος να σιωπώ. Θα χρησιμοποιώ την άσκηση της αναπνοής με  επίγνωση, όπως  και του περιπατητικού διαλογισμού, ώστε να αναγνωρίσω βαθειά μέσα μου τον θυμό. Γνωρίζω, ότι οι ρίζες του θυμού μπορεί να αναζητηθούν στις στρεβλές αντιλήψεις μου και στην έλλειψη κατανόησης του πόνου μέσα στον εαυτό μου, αλλά και στον διπλανό μου. Θα μιλώ και θα εκφράζομαι με τέτοιο τρόπο, που να μπορεί να βοηθηθεί ο εαυτός μου, όπως και άλλα άτομα ώστε να μεταμορφωθεί  η δυστυχία και να βρεθεί διέξοδος από δύσκολες καταστάσεις. Είμαι αποφασισμένος να μην επιτρέψω τη διάδοση ειδήσεων αν δεν είμαι βέβαιος για την ακρίβειά τους και να μην προφέρω  λόγια, που μπορούν να προκαλέσουν διαίρεση ή  διαφωνία. Θα ασκούμαι στην Ορθή Επιμέλεια, προκειμένου να καλλιεργήσω την ικανότητά μου για κατανόηση, αγάπη, χαρά και άρνηση των αποκλεισμών, ούτως ώστε σταδιακά να μεταμορφωθούν ο θυμός, η βία και ο φόβος  που βρίσκονται βαθειά μες στη συνείδησή μου.

Τροφή και Θεραπεία
Έχοντας επίγνωση του πόνου που προκαλείται από την ασυναίσθητη κατανάλωση, είμαι αποφασισμένος να διατηρούμαι σε  καλή φυσική κατάσταση, σωματική και ψυχική, για τον εαυτό μου, την οικογένειά μου και την κοινωνία μου, μέσω ενσυνείδητης διατροφής και κατανάλωσης διαφόρων αγαθών. Θα ασκηθώ  ψάχνοντας  βαθειά μέσα μου, για το πώς θα αφομοιώνω τα Τέσσερα Είδη των Θρεπτικών Συστατικών, δηλαδή τα βρώσιμα τρόφιμα, τις εντυπώσεις των αισθήσεων, τη  βούληση και τη συνείδηση​​. Είμαι αποφασισμένος να μην παίξω τυχερά παιχνίδια ή να κάνω χρήση αλκοόλ, ναρκωτικών, ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος που περιέχει τοξίνες, όπως είναι ορισμένες ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά παιχνίδια,  τηλεοπτικά προγράμματα, ταινίες, περιοδικά, βιβλία και συζητήσεις. Θα εφαρμόζω πρακτικές που θα επικεντρώνονται στην παρούσα στιγμή, κατά τέτοιο τρόπο, που να είμαι σε επαφή με στοιχεία  αναζωογονητικά, θεραπευτικά  και εποικοδομητικά μέσα και γύρω μου. Δεν  θα αφήσω  τη λύπη και την οδύνη μου να με σύρουν  πίσω στο παρελθόν, ούτε θα αφήσω τις ανησυχίες, το φόβο, ή κάθε λογής στερητικό σύνδρομο να απομακρύνει την προσοχή μου από την  παρούσα στιγμή. Είμαι αποφασισμένος να μην προσπαθήσω  να συγκαλύψω  τη μοναξιά, το άγχος ή άλλη αναποδιά, χάνοντας τον εαυτό μου μέσα στην βουλιμική κατανάλωση. Θα σκέφτομαι την αλληλοπεριχώρηση και θα καταναλώνω με τρόπο, που να διαφυλάσσεται η ειρήνη, η  χαρά και η ευεξία στο σώμα και στη συνείδησή ​​μου, όπως επίσης  και στο συλλογικό σώμα και  στη συνείδηση ​​της οικογένειάς μου, της κοινωνίας μου και στη Γη.


No comments: