Powered By Blogger

Tuesday, February 27, 2024

Ποιος είναι ο Θεός μου;

Ο Θεός μου, δεν έχει όνομα, δεν έχει γένος, είναι αόρατος και απερινόητος. Εξαιτίας της τρυφερής αγάπης Του για τους ανθρώπους, δέχεται τα διάφορα ονόματα που του δίνονται, στις γλώσσες που μιλάμε κι ανάλογα με την κουλτούρα που έχει μαστορέψει κάθε λαός στην πορεία του μέσα στην ιστορία. Παρόλα αυτά, είναι αισθητός στους ανθρώπους που έχουν ανοιχτή συνείδηση, ο νους τους αγνοεί τα δεσμά της άγνοιας και η καρδιά τους αρνείται να φυλακιστεί σε πλέγματα φυλακής. Ο ακατάληπτος Θεός είναι μυστικά κατανοητός, σε όσες και όσους αφήνουν το βλέμμα τους ελεύθερα και άοκνα να ψάχνει ανοιχτούς ορίζοντες χωρίς σύνορα. Η λέξη Θεός, είναι μια συνθήκη αναμεταξύ μας, για να μπορούμε να συνεννοούμαστε. Αντικρίζω τον Θεό μου ντυμένο το Κάλλος του Σύμπαντος και θαυμάζω σιωπηλός! Με συντροφεύει ο Θεός μου με ανθρώπους που σαρκώνουν την ύπαρξή Του και ζουν μεταξύ μας, όπως στο παρελθόν, έτσι και τώρα. Χαίρομαι, όταν νιώθω δίπλα μου θυγατέρες και γιους της Μάνας και του Πατέρα μου, της Πηγής της Ζωής. Όταν χαϊδεύω τον τρυφερό σκυλάκο μας, τον Φάτσα, ή τον κορμό της τραυματισμένης φλαμουριάς στη γειτονιά μας, ξέρω, το νιώθω χωρίς αμφιβολία, πως ψηλαφώ τον Θεό μου. Γιατί ο Θεός μου έχει προικίσει με την χάρη Του, ό,τι υπάρχει στο Σύμπαν και όχι μονάχα τους ανθρώπους, όπως πιστεύουν πολλοί... Ο Θεός μου υπάρχει παντού. Δεν μπορώ να φανταστώ γωνιά στο Σύμπαν, οπουδήποτε στη Γη μας, είτε στον Ήλιο ή στη Σελήνη και στους άλλους Πλανήτες, όπου ο Θεός μου δεν αναπαύεται. Δεν υπάρχουν ασήμαντες γωνιές για τον Θεό μου, δεν υπάρχουν μέρη μιαρά και ανίερα, όπως νομίζουν άνθρωποι ανόητοι και υπερόπτες... Μου αρέσει πάρα πολύ ένας στίχος προσευχής της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που μαρτυρεί, πως ο Θεός, είναι “ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν” (Δοξαστικό της Πεντηκοστής). Επίσης ένα εδάφιο από το ιερό Κοράνιο, μου αρέσει και εκφράζει όσα πιστεύω: “όπου και αν στρέψετε το βλέμμα σας, εκεί είναι ο Αλλάχ” (σούρα αλ Μπάκαρα 115). Ο Θεός μου είναι πέρα ως πέρα ξένος με τις κάθε λογής θεσμικές θρησκείες, που έχουν οικειοποιηθεί την βάρβαρη εξουσία προκειμένου να δυναστεύουν και να χειραγωγούν τους ανθρώπους. Αυτές οι κατεξουσιαστικές θρησκείες, υποδουλώνουν τους ανθρώπους δαιμονοποιώντας την σεξουαλικότητα και φορτώνοντας ένα σωρό ενοχές στους ανθρώπους, για να μην χαίρονται την μεταξύ τους βαθειά ερωτική σμίξη. Επιπρόσθετα, καλλιεργούν τον φόβο για το άγνωστο επέκεινα του επίγειου βίου, με μια φαντασιακή κόλαση, ενώ συγχρόνως αλλοιώνουν την ανιδιοτέλεια, με την υπόσχεση ενός θολού παραδείσου, που προσφέρεται σαν ανταμοιβή σε όσους και όσες είναι πρόθυμοι δούλοι στον ψεύτικο θεό των θρησκειών. Η διερεύνηση εκ μέρους των ανθρώπων τρόπων έκφρασης ιδεών, πεποιθήσεων, οραμάτων, εκφράζεται περισσότερο απτά μέσω των εικαστικών τεχνών. Στην τέχνη της Εκκλησίας της Ανατολής, κατά τρόπο μυστικό εκφράστηκε η εικόνα του Θεού, με την ιστόρηση των τριών Αγγέλων και της Φιλοξενίας τους από τον Αβραάμ, κάτω από την δρυ του Μαμβρή (Γένεσις 18: 1-8). Νομίζω πως η Φιλοξενία του Αβραάμ έχει αποδοθεί μάλλον αξεπέραστα, με τον χρωστήρα του Ρώσου αγιογράφου Αντρέι Ρουμπλιόφ (1360-1428). Ο αόρατος, ο απερινόητος και ακατάληπτος Θεός κρύβεται πίσω από τις μορφές τριών αγγέλων. Οι τρεις άγγελοι μαρτυρούν την αλήθεια, πως ο Θεός μου είναι αγάπη (1 Ιωάννη 4: 16). Η αγάπη εκδηλώνεται μέσω της κοινωνίας και της αλληλοπεριχώρησης. Αλλιώς καταντά ένας μίζερος συμπαντικός μονόλογος χωρίς αντίκρισμα. Όμορφα το λέει ο Muhyideen Ibn Al Arabi: Ο Αγαπημένος μου είναι τρεις, αν και είναι Ένας, όπως τα (τρία) Πρόσωπα (της Τριάδας) γίνονται ένα Πρόσωπο ως προς την ουσία. (Tarjuman al Ashwaq). Γιώργος Δούδος 14/05/2022-24/02/2024 Αρχή Τριωδίου 2024

No comments: