Powered By Blogger

Wednesday, July 31, 2019

ΜΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΔΟΥΔΟΣ
ΝΟΜΙΚΟΣ


Προς
Την Ανεξάρτητη Αρχή ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Λ. Αλεξάνδρας 144
Αθήνα.

ΚΟΙΝ.:
1) Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
Θηβών 196-198, 182 33 Άγιος Ιωάννης Ρέντης Αττική.
2) Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε., διά του Καταστήματος 2210, Βασ. Όλγας Θεσσαλονίκη.


ΘΕΜΑ: Καταγγελία κατά της Τράπεζας Πειραιώς Α.Ε. για άρνηση τήρησης των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας, όπως ισχύει σήμερα, ως προς το ουσιαστικό περιεχόμενό τους και κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην τρπεζική αγορά της Ελλάδος.

ΣΧΕΤ.: 1) Το υπό ημερομηνία 13.03.2019 έγγραφό μου προς την Ανεξάρτητη Αρχή ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.
2) Το υπό ημερομηνία 28.05.2019 έγγραφό μου προς την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε., το οποίο έχω κοινοποιήσει προς την Ανεξάρτητη Αρχή ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.


Νάουσα, 18 Ιουνίου 2019

Με το παραπάνω σχετικό ‘1’, όπως σας είναι γνωστό, είχα υποβάλλει αίτημα προς την Αρχή σας, προκειμένου να διαμεσολαβήσει έναντι της καταγγελομένης με το παρόν τραπεζικής επιχείρησης, για την ρύθμιση οφειλών μου, κατά τον Κώδικα Δεοντολογίας, διότι η καθ’ ης τράπεζα, με την εμμονή της να τηρηθεί η πρόταση ρύθμισης των οφειλών μου, που είχε προτείνει εξ αρχής, οδηγούσε την όλη προσπάθεια, σε ατελέσφορο αδιέξοδο.
Μετά παρεμβάσεις της Αρχής σας, υπέβαλλα προς την καταγγελομένη τράπεζα το παραπάνω σχετικό ‘2’, που σας έχω κοινοποιήσει.
Επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω, όσον αφορά τις περαιτέρω εξελίξεις:
Την 10.06.2019 δέχθηκα τηλεφωνική κλήση από τον κ. Βασίλειο Τσιανάκα, υπάλληλο της Τράπεζας Πειραιώς (ατομικό τηλέφωνο εργασίας του 2316002783, Κατάστημα 2210 Θεσσαλονίκης), που χειρίζεται την υπόθεσή μου, στην οποία ανταποκρίθηκα την ίδια ημέρα και ώρα 11:11.



ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 49, 546 46 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΗΛΕΚΤΡ. ΤΑΧ.: dharmaraksita@gmail.com

Ο κ. Τσιανάκας μου μετέφερε, ότι η τράπεζα εμμένει στην αρχική της πρόταση, και μετά την αποστολή του σχετικού ‘2’ προς αυτήν εκ μέρους μου. Ζήτησα από τον παραπάνω υπάλληλο το αρνητικό μήνυμα, επί του εγγράφου μου, που έλαβε και με αφορά, να το λάβω και εγώ εντύπως, και μου υποσχέθηκε ότι θα θέσει σχετικό ερώτημα προς την Νομική Υπηρεσία της εργότιδάς του, διότι κατ’ αρχήν αδυνατεί να ικανοποιήσει το αίτημά μου. Το εύλογο αίτημά μου δεν έχει ικανοποιηθεί ως τώρα.

Αξιότιμοι Κύριοι,

Ο όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς Α.Ε. είναι ένας από τους μεγαλύτερους Ομίλους του χρηματοοικονομικού τομέα στον ελλαδικό χώρο.
Η Τράπεζα Πειραιώς A.E., όπως η ίδια ισχυρίζεται, μέσω του Κώδικα Δεοντολογίας, διατηρεί σταθερές τις αρχές και τις αξίες που διέπουν τη λειτουργία της από την ίδρυση της έως σήμερα. Πρωταρχικός στόχος της Τράπεζας, όπως διατείνεται, παραμένει η αξιοπιστία, η συνέπεια, οι αρχές που επιβάλλονται από τον νόμο ή την ηθική, όπως ακεραιότητα, εντιμότητα καθώς και η ταχύτητα στην τραπεζική εξυπηρέτηση.
Υπενθυμίζεται ότι θεμέλιο της Ενιαίας Αγοράς γενικότερα, αλλά και του τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ειδικότερα, είναι η καλή πίστη, τα συναλλακτικά χρηστά ήθη και η εμπιστοσύνη, που πρέπει να διέπει τις σχέσεις ανάμεσα στους συναλλασσόμενους και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Συγκεκριμένα:
Η Αρχή της Εμπιστοσύνης: Στα πλαίσια της απλής συναλλακτικής επαφής μεταξύ της τράπεζας και του πελάτη της, πυρήνας της συναλλακτικής σχέσης που αναπτύσσεται είναι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των συμβαλλομένων µερών, σχέση που δικαιολογείται από τη δυνατότητα της τράπεζας να επεμβαίνει σε ουσιώδεις περιουσιακές υποθέσεις και να επηρεάζει την οικονομική υπόσταση του πελάτη της. Σημαντική συνέπεια του χαρακτήρα της σχέσης τράπεζας-πελάτη, ως σχέση εμπιστοσύνης είναι ότι προκύπτουν για την τράπεζα τόσο γενικής φύσεως υποχρεώσεις (παρεπόμενες υποχρεώσεις –Α.Κ. 288), όσο και ειδικής, οι οποίες έχουν τη βάση τους στη συγκεκριμένη, κατά περίπτωση, σχέση.
Τα πιστωτικά ιδρύματα, πέρα από ιδιωτικές επιχειρήσεις διαμεσολάβησης στην κυκλοφορία του χρήματος, ασκούν παράλληλα και δημόσια λειτουργία (υπό την ευρεία έννοια του όρου), αφού η δραστηριότητά τους (χρηματοδότηση επιχειρήσεων και καταναλωτών) έχει καταρχήν ευεργετικές επιπτώσεις στην εθνική οικονομία (ΠΠρΑθ 2087/2004, ΕΕμπΔ∆ 2005.777, ΕφΑθ 2214/2001, ∆ΕΕ 2001.620). Η θέση αυτή επιβάλλει στις τράπεζες, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση ομαλής και καλόπιστης συνεργασίας µε τους πελάτες τους.
Κατά το άρθρο 8 του ν. 2251/94 που θεσπίζει υποχρεώσεις πρόνοιας και ασφάλειας έναντι του καταναλωτικού κοινού, η παραβίαση των οποίων συνιστά και αδικοπραξία, ευθέως παράνομη προσβολή του δικαιώματος επί της προσωπικότητας ( ΑΚ 57,59).
Η δραστηριότητα της τράπεζας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη µε την υποχρέωση προστασίας των συμφερόντων των συναλλασσομένων μαζί της. Η υποχρέωση προστασίας αφορά στη λήψη µέτρων προστατευτικών των απόλυτων έννομων αγαθών αλλά και της περιουσίας του άλλου μέρους και αποτελεί απόρροια της συναλλακτικής πίστης, η οποία επιβάλλει την στάθμιση των αντιτιθέμενων συμφερόντων και επιτάσσει κάθε αντισυμβαλλόμενος να λαμβάνει υπόψιν του τα συμφέροντα του άλλου.
Το δικαίωμα να καταθέτουμε αιτήματα προς το πιστωτικό ίδρυμα που συνεργαζόμαστε και η έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεων μας, αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματά μας ως πολιτών, το οποίο μάλιστα έχει κατοχυρωθεί από το Σύνταγμα της χώρας μας. Η συνταγματική κατοχυρωμένη προστασία της προσωπικότητας, σ’ ένα κράτος δικαίου, ενεργοποιείται αποτελεσματικά, όχι από την μόνον από αναγνώριση της αξίας του ανθρώπου, αόριστα, αλλά και της οικονομικής σημασίας του ανθρώπου ως καταναλωτή.
Ως απλός πολίτης, αλλά και ενεργό μέλος της κοινωνίας που ζω, έχω ανάγκη των υπηρεσιών εκείνων που θα διασφαλίζουν και θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα μου. Συνάμα όμως και η επιβίωση του τραπεζικού συστήματος έχει ανάγκη, μιας κοινωνικά δίκαιης και τουλάχιστον αναπτυσσόμενης ατομικής και εθνικής οικονομίας.
Σκοπός των έγγραφων αιτημάτων μου προς την Τράπεζα, τα οποία έθεσα υπόψη σας, ήταν η εύρεση από κοινού συμφωνίας, ρύθμισης των δανειακών μου διευκολύνσεων που τηρώ στην Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε.. Όπως γνωρίζετε, ένας κρίσιμος, αν όχι καθοριστικός, παράγοντας για την επιβίωση των ελληνικών νοικοκυριών, για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας και την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, αποτελεί η διευθέτηση του ζητήματος των τραπεζικών δανείων. Σε αυτό το πλαίσιο και με αυτό το αίτημα πρέπει να αναζητηθεί λύση βιώσιμου και ουσιαστικού διεξόδου.
Κάθε πολίτης που συναλλάσσεται με τις Τράπεζες, έχει συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται ρητά από την Πράξη Διοικητή της ΤτΕ 2501/31-10-2002 και την Πράξη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΤτΕ 42/30-05-2014 (ΦΕΚ Β΄1582/16-06-2014). Έτσι, οι Τράπεζες οφείλουν α) να παρέχουν έγγραφη ενημέρωση στους συναλλασσόμενους πελάτες τους και β) να ανταποκρίνονται έγκαιρα στις έντιμες και σύννομες αιτιάσεις των δανειοληπτών, όπως ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας .
Επιπρόσθετα με την παρούσα, επιθυμώ να σας καταστήσω κοινωνό, ως Ανεξάρτητης Αρχής, των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζω και έθεσα υπόψη, δύο φορές ως τώρα, του παραπάνω πιστωτικού ιδρύματος ( συνημμένα επισυνάπτω ιατρική γνωμάτευση θεράποντα γιατρού μου). Παρόλο που θα μπορούσα να υιοθετήσω άλλες πρακτικές, λ.χ. να επικαλεσθώ την διάταξη του άρθρου 363 του Αστικού Κώδικα και να επιδιώξω την απαλλαγή μου από την οφειλή, λόγω της επιδείνωσης της υγείας μου, εντούτοις, επιμένω να βρεθεί μια λύση, που θα αποτελεί απόρροια διαλόγου με την καταγγελόμενη τράπεζα και ειλικρινούς επισκόπησης των οικονομικών δεδομένων μου ως δανειολήπτη.

Είναι γνωστό ότι η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν είναι ανεκτή κατά την ελληνική έννομη τάξη. Τούτο προβλέπεται ρητά από την διάταξη του άρθρου 25 παράγρ. 3 του Συντάγματος, αλλά και από το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα, όσον αφορά τις εν γένει ιδιωτικού δικαίου συναλλαγές. Επίσης, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως είναι γνωστό, το δίκαιο κατά των περιορισμών του ανταγωνισμού, απαγορεύει σε επιχειρήσεις που έχουν μεγάλο μερίδιο στην αγορά, όπως χωρίς αμφιβολία συμβαίνει με την καταγγελόμενη τραπεζική επιχείρηση στην ελληνική αγορά, να καταχραστούν τη δεσπόζουσα θέση τους για να βλάψουν τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με διατάξεις του νόμου 2251/1994 “Προστασία των Καταναλωτών”,
τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των καταναλωτών τελούν υπό την προστασία του Κράτους, ενώ το Κράτος μεριμνά ιδίως, για τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών.

Στα πλαίσια προφανώς του παραπάνω πλέγματος νόμων της εσωτερικής και της ενωσιακής-κοινοτικής έννομης τάξης, ζητήματα οφειλετών έναντι τραπεζών, που προέκυψαν μετά τις απρόβλεπτες συνέπειες της μακράς οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει την ελληνική κοινωνία, έχει επιχειρηθεί να ρυθμιστούν με τον Κώδικα Δεοντολογίας, όπως ισχύει σήμερα, μετά την αναθεώρησή του, που τέθηκε σε ισχύ με την υπ’ αριθ. 195/1/29.07.2016 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.

Καταγγέλω με το παρόν την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε., διότι, τουλάχιστον στην υπόθεσή μου, από τη μια μεριά προφανώς καταχράται την δεσπόζουσα θέση που κατέχει στην ελληνική τραπεζική αγορά, ενώ από την άλλη, αρνείται εμμονικά, να εφαρμόσει κατ’ ουσίαν τους όρους του Κώδικα Δεοντολογίας, περιοριζόμενη στην προσχηματική τήρηση του τύπου που απαιτεί ο Κώδικας. Έτσι όμως καθιστά τον Κώδικα Δεοντολογίας “άχρηστη διακήρυξη αρχών”, ενεργώντας μη ανεκτά πέρα ως πέρα καταχρηστικά.

Πριν περαιώσω το έγγραφό μου, θα ήθελα να θέσω υπόψη σας και τα εξής:
Μολονότι θεωρώ ότι δεν έχει λήξει η διαδικασία κατά τον Κώδικα Δεοντολογίας, καθόσον με αφορά με την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε., εντούτοις η καταγγελόμενη συνεχίζει τις τηλεφωνικές οχλήσεις της σε βάρος μου και μάλιστα σε ώρες “κοινής ησυχίας” παραβιάζοντας τους στοιχειώδεις κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς, παραβιάζοντας βάναυσα όσα ορίζονται από την υπ’ αριθ. 1023/2/37-ια. Αστυνομικής Διάταξης αριθ. 3 (ΦΕΚ Β΄15/12.01.1996). Συγκεκριμένα: Την 10.06.19 και ώρα 14:56 δέχθηκα τηλεφωνική κλήση από τον αριθμό 6933812000, που ανήκει στην παραπάνω τράπεζα ή σε εισπρακτική εταιρία συμφερόντων της. Την 11.06.19 και ώρα 11:26 δέχθηκα τηλεφωνική κλήση από τον αριθμό 2103625219, που ανήκει στην παραπάνω τράπεζα. Την 12.06.19 και ώρα 16:04 δέχθηκα τηλεφωνική κλήση από τον αριθμό 2109859076, που ανήκει στην παραπάνω τράπεζα. Την 13.06.19 και ώρα 10:47 δέχθηκα τηλεφωνική κλήση από τον αριθμό 2310510408, που ανήκει στην παραπάνω τράπεζα.
Πέραν των ανωτέρω, η παραπάνω όχληση της 12.06.2019 καταδεικνύει την εκ μέρους της καταγγελόμενης τράπεζας παραβίαση του ωραρίου εργασίας των απασχολουμένων υπαλλήλων της, κάτι που συνιστά παράβαση νόμου και επέβαλλε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας καταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς Α.Ε. στην Θεσσαλονίκη (Βασ. Όλγας 201) επί τρεις ημέρες, από το Σώμα Επιθεωώρησης Εργασίας!


Με εξαιρετική τιμή




Γεώργιος Α. Δούδος








No comments: