Powered By Blogger

Sunday, May 25, 2014

Η πρώτη από τις Πέντε Αρχές Εκπαίδευσης στην Συναίσθηση της παρούσας Στιγμής


Ο Thích Nhất Hạnh είναι ένας Βουδιστής Μοναχός της παράδοσης Ζεν, που γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1926 στο Βιετνάμ. Αναγνωρισμένος Δάσκαλος, συγγραφέας και ποιητής, και προπάντων ακτιβιστής της Ειρήνης. Η παρουσία του είναι ιδιαίτερη φωτεινή ανάμεσά μας. Μια αρετή που διακρίνει τον Thầy, όπως το αποκαλούν όσες και όσοι τον έχουν γνωρίσει και σημαίνει Δάσκαλος, είναι πως αποφεύγει συστηματικά κάθε μορφής προσωπολατρίας προς τον εαυτό του.
Ο Thầy έχει διατυπώσει τις Πέντε Αρχές Εκπαίδευσης στη Συναίσθηση της παρούσας Στιγμής. Στη συνέχεια αντιγράφουμε την πρώτη από τις Πέντε Αρχές.

Σεβασμός για τη Ζωή
Έχοντας επίγνωση του πόνου που προκαλείται από την καταστροφή της ζωής, είμαι αποφασισμένος να καλλιεργώ  την κατανόηση της αλληλοπεριχώρησης και της συμπόνιας και να μάθω τρόπους για να προστατεύονται οι ζωές των ανθρώπων, των ζώων, των φυτών και των  μετάλλων. Είμαι αποφασισμένος να μην σκοτώσω, να μην αφήσω άλλους να το πράξουν και να μην υποστηρίξω  οποιαδήποτε πράξη πρόκλησης θανάτου στον κόσμο, ούτε καν με  την σκέψη μου ή με τον τρόπο της  ζωής μου. Παρατηρώντας ότι οι πράξεις που προκαλούν βλάβη  οφείλονται στο θυμό, στο φόβο, στην απληστία ή στη μισαλλοδοξία, που με τη σειρά τους πηγάζουν από την δυαλιστική αντίληψη και την διχαστική σκέψη, θα καλλιεργήσω την ευρυχωρία του πνεύματος, τη άρνηση διακρίσεων, όπως και την αποφυγή προσκόλλησης σε απόψεις, προκειμένου να μεταμορφώσω τη βία, τον φανατισμό και τον δογματισμό στον εαυτό μου και στον κόσμο.


No comments: