Powered By Blogger

Thursday, January 15, 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ…



ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΔΟΥΔΟΣ
g_doudos@yahoo.com
Η Ελλάδα φαίνεται πως παραμένει αδύναμη να απαγκιστρωθεί από τα αρνητικά χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα κράτη της νότιας Βαλκανικής.
Η αμφίβολη εναρμόνιση της κυβέρνησης της χώρας, υπό συνθήκες κρίσης, προς τις λαϊκές απαιτήσεις και ανάγκες με επικεφαλής έναν ιδεολογικά εθνικιστή πολιτικό, τον Αντώνη Σαμαρά και συμβούλους του, ανθρώπους με καταβολές στο «Δίκτυο 21», έχει κάνει ορατές τις συνέπειες σε αρκετά σημεία του δημόσιου βίου.
Ας κάνουμε όμως μια παρένθεση. Η άτυπη οργάνωση με την κωδική ονομασία «Δίκτυο 21» ιδρύθηκε από πολιτικούς φίλους του Πρωθυπουργού, που υπήρξαν και συνοδοιπόροι του στο αποτυχημένο εγχείρημά του της ίδρυσης της «Πολιτικής Άνοιξης». Θα αναφέρω εδώ ορισμένους, που συχνά πυκνά προσελκύουν με λόγους και πράξεις τα φώτα της δημοσιότητας. Χρύσανθος Λαζαρίδης, βουλευτής Επικρατείας της Ν.Δ., ανανήψας αριστερός και εξ απορρήτων σύμβουλος του κ. Σαμαρά. Διονύσης Καραχάλιος, επικεφαλής της Γραμματείας Σχέσεων Κοινωνίας και Κόμματος της Ν.Δ.. Φαήλος Κρανιδιώτης, ο γνωστός δικηγόρος του Οτσαλάν, σύμβουλος του Πρωθυπουργού και υπερασπιστής επαναπροσδιορισμού του χαρακτήρα της Ν.Δ. ως ακραιφνώς δεξιού κόμματος…. Το «Δίκτυο 21» επιδιώκει να είναι ένα ελληνικό εθνικιστικό think tank (δεξαμενή σκέψης),  με επίκεντρο ενδιαφέροντος στα ελληνοτουρκικά θέματα, στο Κυπριακό, στο Κουρδικό, στο Θρακικό, στο Βορειοηπειρωτικό, στο ‘Σκοπιανό’ (Νεομακεδονικό) και στο Ποντιακό ζήτημα. Όταν δημιουργήθηκε κυβέρνηση το 2012, με πρώτο κόμμα τη Νέα Δημοκρατία, η επιρροή των εθνικιστών του «Δικτύου 21» είχε σχολιασθεί με την εξής φράση: Η Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση, το Δίκτυο 21 στην εξουσία!
Ο εθνικισμός είναι μια πολιτική ιδεολογία και οι εθνικιστές όχι μόνο δεν έχουν δικαίωμα να μονοπωλούν την φιλοπατρία, αλλά πολλές φορές αποδεικνύονται εχθροί της πατρίδας τους! Η ιστορία έχει δείξει επανειλημμένα ότι εθνικιστές έβλαψαν τραγικά τον τόπο τους. Προκάλεσαν πολέμους, κατέστρεψαν τον λαό τους οδηγώντας τον στην προσφυγιά, μετά από ταπεινωτικές ήττες στα πεδία των μαχών…. Ο εθνικισμός δεν εξαγιάζεται από τα χρώματα της σημαίας που κρατά. Ο εθνικισμός είναι προσκολλημένος στην φαντασιακή κοινότητα του έθνους, που ειδωλοποιεί, ενώ από την άλλη μεριά αντιμετωπίζει κυρίως του γειτονικούς λαούς με υπεροψία και επιθετικότητα….
Έχουν διοριστεί ήδη οι πρώτοι Μουσουλμάνοι ιεροδιδάσκαλοι στα δημόσια σχολεία της Δυτικής Θράκης. Αρμοδιότητά τους η διδασκαλία του Κορανίου στους Μουσουλμάνους μαθητές και μαθήτριες. Φαίνεται όμως, πως το ‘πνεύμα’ μιας Χριστιανής δασκάλας στο Μειονοτικό Σχολείο του Μεγάλου Δερείου, που έχει μετατεθεί από κει εδώ και καιρό, και μεταξύ των άλλων ποθούσε να διδάξει το Κοράνιο στα ελληνικά, περιφέρεται αδέσποτο σε γραφεία αρμοδίων ή και αναρμοδίων, στη Θράκη, ίσως και στην Αθήνα! Γιατί κάποιοι ‘σοφοί’, που ελάχιστη σχέση έχουν με την εκπαίδευση αλλά νομίζουν ότι εξυπηρετούν «εθνική» πολιτική, θέλουν να επιβάλλουν στους ιεροδιδασκάλους να διδάσκουν τα περί του Κορανίου στους μειονοτικούς μαθητές και μαθήτριες των δημοσίων σχολείων  στην ελληνική γλώσσα!
Για να κατανοηθεί κάπως το θέμα, φανταστείτε, κάποια στιγμή, ένας Τούρκος αρμόδιος να επιβάλλει στους μειονοτικούς μαθητές του Ζωγραφείου Λυκείου της Πόλης να διδάσκονται το μάθημα των θρησκευτικών (καθαρά ορθόδοξου χριστιανικού κατηχητικού προσανατολισμού)  στην τουρκική γλώσσα!
Το ελληνικό κράτος κατά το παρελθόν, όπως είναι γνωστό, αντιμετώπισε τους Μουσουλμάνους της Θράκης με δύο στόχους. Ο ένας ήταν να αναγκασθούν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους και ο άλλος να αφομοιωθούν στο ετερόγλωσσο και ετερόθρησκο περιβάλλον των Χριστιανών. Είναι τα γνωστά επονείδιστα διοικητικά μέτρα που άρχισαν να εφαρμόζονται κατά τη δεκαετία του 1960. Η μεν αφομοίωση απέτυχε παταγωδώς, ενώ ο εξαναγκασμός προς μετακίνηση είχε κάποια αποτελέσματα, όχι  όμως τα προσδοκώμενα σε ποσοστά από τους διεστραμμένους εγκεφάλους που χειρίζονταν τους ανθρώπους της Θράκης λες και ήταν άψυχες μαριονέτες. Με την ανάδειξη του Αντώνη Σαμαρά στο προσκήνιο της πολιτικής σκηνής της χώρας, εκτός από την μετεξέλιξη της Νέας Δημοκρατίας σ’ ένα καθαρά δεξιό κόμμα, ασκούν επιρροή πλέον στα δημόσια πράγματα άνθρωποι που θεωρούν, πως όποιος διατηρεί εντός της ελληνικής επικράτειας διαφορετικά εθνοτικά, γλωσσικά, θρησκευτικά ή πολιτιστικά χαρακτηριστικά είναι δυνάμει εχθρός και εθνικά επικίνδυνος.
 Είναι αλήθεια πως τα τελευταία δέκα πέντε χρόνια καταργήθηκαν τα θεσμικά μέτρα μεροληπτικών διακρίσεων κατά των Μουσουλμάνων της Θράκης. Απαλείφθηκε από τον Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας το ρατσιστικό άρθρο 19, με το οποίο χιλιάδες Θρακιώτες Μουσουλμάνοι στερήθηκαν την ελληνική υπηκοότητα, τις πιο πολλές φορές πέρα ως πέρα αυθαίρετα και με βάση την «ευγενική δραστηριότητα» των χαφιέδων, που πάντοτε συνέδραμαν στο έργο τους ελληνικές κρατικές υπηρεσίες. Οι γνωστές «μπάρες» του αποκλεισμού των Μουσουλμάνων που ζούσαν στο ορεινά έχουν καταργηθεί. Η μη χορήγηση αδειών οδήγησης ούτε καν τρακτέρ και η άρνηση χορήγησης οικοδομικών αδειών, αποτελούν πλέον παρελθόν. Η εκπαίδευση των παιδιών  της Μειονότητας αναμφίβολα βελτιώνεται και το κράτος ιδίως και με το γνωστό «πρόγραμμα Φραγκουδάκη» ανοίγει πύλες μάθησης και κατάκτησης της γνώσης. Τα γεγονότα που είχαν προκληθεί στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 με τα διδακτικά εγχειρίδια του Ευστράτιου Ζεγκίνη, που το Υπουργείο Παιδείας ήθελε να επιβάλλει στα μειονοτικά σχολεία φαίνονται κακός εφιάλτης….
Ορισμένοι κύκλοι στη Θράκη αισθάνονται τα τελευταία χρόνια άβολα. Ο λόγος είναι η αλματώδης αύξηση του αριθμού των νηπίων, των παιδιών και των εφήβων της Μειονότητας που φοιτούν στα δημόσια σχολεία προσχολικής, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης. Πολύ ορθά λοιπόν το κράτος εμπλούτισε το εκπαιδευτικό προσωπικό των δημόσιων σχολείων με Μουσουλμάνους ιεροδιδασκάλους, ώστε και οι μειονοτικοί μαθητές και μαθήτριες να διδάσκονται τα σχετικά με την πίστη τους και κυρίως να εξοικειώνονται με τον πλούτο της σοφίας του ιερού Κορανίου.
Ήταν ένα ενδεχόμενο, που μαγείρευαν κύκλοι στην Θράκη και στην Αθήνα, να επιβληθεί η κορανική διδασκαλία από τους ιεροδιδασκάλους στα ελληνικά. Τελικά το πέτυχαν οι ανεγκέφαλοι, αμαθείς και ασεβείς…. Και μετά διαμαρτύρονται και ανησυχούν, οι κατά κανόνα ευκαίρως, ακαίρως ανησυχούντες εθνικά, γιατί οι Μουσουλμάνοι της Θράκης, κάθε εθνοτικής καταγωγής κατά πάσα πιθανότητα, θα απωλέσουν εκ νέου την εμπιστοσύνη τους  προς το ελληνικό κράτος, με εξαίρεση ορισμένους συμπαθέστατους Πομάκους της Ξάνθης, που τους έχουν πείσει ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου….
Η Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης ανέκαθεν ήταν ετερόγλωσση και ποτέ, για κανένα Μουσουλμάνο, μητρική του γλώσσα δεν υπήρξε η ελληνική. Η Συνθήκη της Λοζάνης κατοχυρώνει την ετερογλωσσία ως προς τους Μουσουλμάνους Έλληνες πολίτες (άρθρα 39 εδ. δ και ε, 45 Συνθήκης Λοζάνης). Μάλιστα στο εδάφιο δ΄ του άρθρου 39 της Συνθήκης γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην ανεμπόδιστη και ελεύθερη χρήση της διαφορετικής γλώσσας σε σχέση με την επίσημη γλώσσα του κράτους, σε θέματα που άπτονται την θρησκεία των μειονοτικών πολιτών.
Η Ελλάδα ως κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάνει ορισμένα δειλά βήματα για να ευθυγραμμιστεί με το διεθνές νομικό κεκτημένο, που θεωρεί ότι η προαγωγή των μειονοτικών γλωσσών αποτελεί βασικό παράγοντα αποδοχής ενός κοινού ευρωπαϊκού πολιτισμού, και εκδηλώνεται μέσα από τον σεβασμό του διαφορετικού. Στην ελληνική έννομη τάξη έχουν εισαχθεί δεσμευτικές διατάξεις προστασίας της γλωσσικής διαφοράς αρκετά αργά. Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που κυρώθηκε με το νόμο 2101/1992, στο άρθρο 30 αναφέρει ως υποχρέωση και της Ελλάδος ότι δεν μπορεί να στερήσει το δικαίωμα παιδιών που ανήκουν σε μειονότητες να χρησιμοποιούν τη δική τους γλώσσα. Με το νόμο 2462/1997 η Ελλάδα έχει κυρώσει το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, που προβλέπει στο άρθρο 27 ότι, «στα Κράτη όπου υπάρχουν εθνοτικές, θρησκευτικές ή γλωσσικές μειονότητες, τα πρόσωπα που ανήκουν σε αυτές δεν μπορούν να στερηθούν του δικαιώματος να έχουν, από κοινού με τα άλλα μέρη της ομάδας τους, τη δική τους πολιτιστική ζωή, να εκδηλώνουν και να ασκούν τη δική τους θρησκεία ή να χρησιμοποιούν τη δική τους γλώσσα».
Έτσι λοιπόν η Ελλάδα, πέραν των όρων της Συνθήκης της Λοζάνης, δεσμεύεται να σέβεται αποφασιστικά και στην πράξη, την γλωσσική διαφορετικότητα πολιτών της και με τα αυξημένης ισχύος νομοθετήματα που αναφέραμε πιο πάνω.
Το Ισλάμ και ο Ιουδαϊσμός έχουν την «ιερή» γλώσσα τους. Τα αραβικά ως γλώσσα του Κορανίου είναι η γλώσσα των Μουσουλμάνων, ενώ τα εβραϊκά είναι γλώσσα των Ιουδαίων. Η πλειοψηφία των τουρκικών λαών είναι Μουσουλμάνοι εδώ και αιώνες. Είναι φυσικό λοιπόν να υπάρχει στην τουρκική γλώσσα πλούσια θρησκευτική μουσουλμανική φιλολογία, όπως υπάρχει στη γλώσσα ουρντού ή στα φαρσί, γλώσσες μουσουλμανικών λαών. Πρωτεύουσα θέση στην ισλαμική φιλολογία έχουν τα «ταφσίρ», δηλαδή τα ερμηνευτικά σχόλια στο κείμενο του Κορανίου. Και τέτοια  «ταφσίρ» υπάρχουν πολλά στην τουρκική γλώσσα. Απεναντίας η ελληνική γλώσσα, δεν διαθέτει ισλαμική φιλολογία, αφού δεν υπάρχουν ελληνόφωνοι παραδοσιακά Μουσουλμάνοι.
Η διάθεση των νέων της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης να μάθουν ελληνικά και να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να εκληφθεί ως διάθεση αφομοίωσής τους μέσα στο ελληνόφωνο και χριστιανικό πληθυσμιακό στοιχείο. Ούτε σημαίνει πρόθεση απεμπόλησης της όποιας εθνοτικής τους ταυτότητας, της πολιτισμικής ιδιοπροσωπίας τους και της πιστότητάς τους στο Ισλάμ.
Η τουρκική είναι η γλώσσα των Μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης συμπεριλαμβάνοντας όλες τις εθνοτικές φυλετικές ομάδες (Τούρκους, Πομάκους και Ρομά). Αυτό αποτελεί μια πραγματικότητα, που οφείλεται εν πολλοίς και στον μακαρίτη Γεώργιο Φεσσόπουλο και στην Κυβέρνηση Παπάγου. Οι διατάξεις της Συνθήκης της Λοζάνης, όπως και τα άλλα νομοθετήματα που ανέφερα προηγουμένως, προβλέπουν μια σειρά υποχρεώσεων, δεσμευτικών για την Ελλάδα που αντιστοιχούν σε δικαιώματα, που αποδέκτες τους είναι οι Μουσουλμάνοι της Θράκης. Μεταξύ των άλλων κατοχυρώνεται το δικαίωμα στην ελεύθερη χρήση της μητρικής γλώσσας και στο δημόσιο σχολείο. Από την άλλη μεριά η τουρκική γλώσσα συγκαταλέγεται μεταξύ των γλωσσών που έχουν παράξει πρωτότυπη ισλαμική θρησκευτική φιλολογία.
Εφόσον οι φαντασιόπληκτοι εθνοκάπηλοι, αρμόδιοι και αναρμόδιοι για θέματα εκπαίδευσης στη Δυτική Θράκη, έχουν επιβάλλει το μάθημα του Κορανίου να διδάσκεται στην ελληνική γλώσσα από τους ιεροδιδασκάλους του Δημοσίου, τούτο αποτελεί ενέργεια πλήρους ασέβειας και απαξίας έναντι των Μουσουλμάνων. Αποτελεί παράβαση νομικών διατάξεων, που κάλλιστα μπορεί να προκαλέσουν στο μέλλον καταδίκη της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ή από την αρμόδια Επιτροπή του Ο.Η.Ε.. Μια τέτοια αψυχολόγητη πρωτοβουλία αποτελεί μια «αντεθνική» πράξη γιατί στρέφεται και εναντίον ενός μειονοτικού πληθυσμού της Ελλάδος που εμπλουτίζει αυτό που λέγεται ελληνικό έθνος, όσο ίσως και αν αυτό δεν αρέσει σε όσους  θα ήθελαν η Ελλάδα να είναι κυνοτροφείο ή ιπποφορβείο, που θα παράγει μόνον ελληνόφωνους κατοίκους και Χριστιανούς Ορθοδόξους….       


Η μουσουλμανική μινιατούρα του 13ου αιώνα, απεικονίζει τον Ιησού καθισμένο σε γαϊδουράκι και τον Μωάμεθ σε καμήλα, ως συνοδοιπόρους..... 


No comments: